Anonym (Jag) skrev 2024-12-01 13:01:30 följande:
Oavsett vad en del här skriver så är inte graviditetstest som man tar hemma gjorda för att mäta HCG-halten , isåfall de som visar veckor men det är ju inte 100% heller.
Vill man veta exakt måste man ta blodprov.
Jag har själv gjort misstaget att fortsätta testa efter jag plussade , den här graviditeten testade jag i vecka 4+ några dagar och sen vecka 5 + några dagar och tyckte inte alls det blev tillräckligt mycket starkare , nån i en tråd här skrev till och med att det var svagare. Är iallafall i vecka 28 nu och allt har gått bra.
Tror det kan vara skillnad på olika test och olika batcher och såklart hur mycket man har druckit .. Med mitt första barn testade jag första gången i vecka 5+ och fick ett jättesvagt plus , hade fått ett missfall innan så blev livrädd men det var för att jag hade druckit mycket innan.
Jag tror inte du behöver vara orolig, det bästa är nog atg sluta testa även om det är svårt och sen boka tid privat för tidigt ultraljud om man är orolig.
Tack för kloka rader. Jag tycker det låter sunt och rimligt. Jag har fått lite av testmani då det är min första graviditet och via assisterad befruktning...
Det är kanske idé att försöka sluta testa sig och lita på gången...Hur tidigt brukar man göra ul efter ett bekräftat positivt resultat?
Jag har testat huller om buller hela veckan. Kissar ofta och mycket och det har kanske påverkat också.. folk säger att morgonurinen är bäst, men tyvärr vaknar jag ofta och kissar minst 2 gång varje natt så när jag väl kissar på morgonen är jag "tömd"..
märker att jag söker svar här i trådarna, men man blir mest orolig :/,
vilka symtom hade du vid mf?
Kram på dig o tack för du tog dig tiden att svara :)