Anonym (x) skrev 2024-12-01 13:14:58 följande:
Tack för kloka rader. Jag tycker det låter sunt och rimligt. Jag har fått lite av testmani då det är min första graviditet och via assisterad befruktning...
Det är kanske idé att försöka sluta testa sig och lita på gången...Hur tidigt brukar man göra ul efter ett bekräftat positivt resultat?
Jag har testat huller om buller hela veckan. Kissar ofta och mycket och det har kanske påverkat också.. folk säger att morgonurinen är bäst, men tyvärr vaknar jag ofta och kissar minst 2 gång varje natt så när jag väl kissar på morgonen är jag "tömd"..
märker att jag söker svar här i trådarna, men man blir mest orolig :/,
vilka symtom hade du vid mf?
Kram på dig o tack för du tog dig tiden att svara :)
Misstänker man att något är allvarligt fel typ utomkvedshavandeskap får man göra VUL direkt och det måste man ju då men annars är det är inte bra att göra för tidigt.. Förra graviditeten hade jag en cysta som hade spruckit och ont i sidan (misstänkte utomkvedshavandeskap), då gjorde de VUL i vecka 6+0 ungefär men det syntes inga hjärtslag än så blev väldigt orolig i onödan , några dagar senare syntes hjärtslag.
Den här graviditeten bokade jag privat i vecka 8+ nån dag , det kostade 900 ungefär men var värt det, då kan man ju iallafall se säkert om allt är som det ska. Det är nog bäst att vänta iallafall tills efter vecka 7+0 så att man inte blir orolig i onödan om det inte syns så mycket än.
Jag har fått två missfall, har tre barn och är gravid i vecka 28 nu. Första missfallet var i vecka 10 och andra i vecka 5-6, första upptäcktes med ultraljud och andra med ultraljud och HCG-prov, det var precis innan tredje barnet och då hade jag också en cysta som hade spruckit så det var därför jag gjorde ultraljud tidigt .. hade nog inte så symtom på missfallen.
Och ja jag håller med om att ofta bara blir orolig av att läsa här.. försök att inte läsa för mycket och grattis till graviditeten :)