Anonym (Pirr) skrev 2025-01-09 18:35:22 följande:
Jag blödde mycket i ca 10 dagar, nu blöder jag en del, som en vanlig mens ungefär. Är jättetrött och börjar känna mig väldigt förtvivlad.
Men det kanske är nidblödning du har? Jag har alltid (mina tidigare graviditeter) blödigt lite när min mens skulle kommit. Har du test hemma:D
Kanske du känner så för att du längtar mer än du tror?
Jag hade kollat upp det, om jag var du.
Vet inte om jag har skrivit om detta innan (?!) men skriver det iaf.. 😅
Hade väldigt riklig blödning i höstas, blödde igenom precis allt och hade stora blodklumpar som jag nästan fick krysta för att få ut.. efter 4-5 dagar kontaktade jag kvinnokliniken, fick komma in på en kontroll och de sa att jag skulle avvakta någon dag till för att se om det minskade. Detta var en tisdag, och de sa också att mitt blodvärde var lågt.
På fredagen ringde jag dem igen, de bad mig att packa en väska och komma så fort jag kunde.
Ultraljudet visade på ännu mer blod i buken och det fanns inga tecken på att det skulle minska, blodvärdet hade sjunkit en hel del och de förberedde mig på en skrapning, samt blod och järn dropp.
Jag var inlagd i två dygn och blev proppad med en massa olika tabletter. Skrapning behövdes inte eftersom blödningarna minskade, men jag fick både nytt blod och järn.
Vill absolut inte skrämma upp dig, men efter detta kommer jag absolut ha koll på när blödningarna börjar bli för rikliga.
Här är det garanterat mensen som har kommit. Och jag vet inte riktigt vad det är jag känner.. det kanske låter hemskt, men kanske är det mer känslan av att få vara gravid igen (en sista gång?) som är större än än ett till barn...? Man kan ju bli snurrig för mindre. 😁