Anonym (Anonym) skrev 2025-01-05 19:14:49 följande:
Oj, ja det var sent. Beklagar, aldrig kul att se någon må dåligt.. 😔
Vi försöker inte bli gravida, och han vill inte ha fler (han har ett). Jag har också alltid känt mig nöjd med mina två, men så träffade jag någon som jag känner att jag nog skulle vilja ha ett barn med - som är vårt, liksom... Samtidigt som vi kan känna att det kommer bli så skönt att göra vad vi vill, när vi vill när barnen är myndiga inom 10 år.. 😅 Skulle det bli stor skillnad i ålder mellan yngsta och eventuellt en bebis?
Men sen idag så sa min dotter att hon vill ha ett syskon, en lillasyster... Vad svarar man på det?!
Jag som redan tänker alldeles för mycket redan som det är, med min ålder, klimakteriet och allt sånt. Det gjorde ju inte saken bättre direkt.. 🤯
Nej det är en jobbig sits. Men en del av livet har man lärt sig.
Jag förstår helt vad du menar - att man inom en överskådlig framtid kommer ha myndiga barn, och det livet lockar. men så pockar ändå en längtan någonstans..
Blandade känslor!
haha ja vad svarar man? 🤓 Ingen aning faktiskt. så svårt, speciellt när ens egna känslor är lite upp och ner.
Min yngsta är 11... snart 12, så det blir en rejäl sladdis. Sen är det ju det här med min cykel, den är helt galen. Jag blöder fortfarande, dag 17 med mens, innan dess spottings i 7 dagar. Så jag vet inte ens om jag kan bli gravid 😯