Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Nyskild bara 3000 kvar efter räkningar

Anonym (Kämpar) skrev 2024-11-29 09:36:27 följande:
    Nyskild bara 3000 kvar efter räkningar

Jag är nyskild och har fått flytta till en lägenhet som är alldeles för dyr för mig. Det är väd den största anledningen till att jag endast har 3000 kr kvar denna månad efter räkningar. Dessutom kom det några andra räkningar som hade med skilsmääsan och det tidigare gemensamma boendet att göra. Jag har ju sparpengar som jag får leva på denna månad och får sedan börja jobba med min ekonomi. Jag är ju inte den första som går från delad ekonomi till enskild ekonomi. Kommer nog tyvärr inte göra någon vinst på huset. Kan tyvärr bli att vi får mindre än vi gav. Jag vet att jag behöver hitta ett billigare boende. Men det är lite svårt när man har 2 tonårsdöttrar som är vana att bo i ett "snobbigt " område. Tar emot alla tips på hur folk har arbetat med sin ekonomi efter en skilsmäsa.

Anpassa mun efter matsäck. Döttrarna är tillräckligt gamla så du kan förklara det.
  • Anonym (?)

Gör en budget, vilka inkomster och kostnader kommer du ha i framtiden? Går det ihop på något vettigt sätt? Om inte vilka poster kan du ändra, öka inkomst, billigare boende, bil, abbonemang, mat, nöjen?

• Anonym (?)
    Anonym (Kämpar) skrev 2024-12-02 11:46:22 följande:
    Visst skulle jag kunna byta karriär och jobb. Men det skulle innebära fler resor och mer tid borta från hemmet. Jag har ett hyffsat jobb idag som är relativt fritt och får ut ca 35 efter skatt. När barnen är utflugna är min plan att göra några år i utlandet eller konsulta med egen firma. Det jag behöver jobba på är att få ner mina kostnader.
    Vad bränner du 32 000 kr/mån på?

Hur kommer det se ut i framtiden?
Svar på tråden Nyskild bara 3000 kvar efter räkningar