Pappan ger inte tillbaka mina saker
Måste han veta att de smugglar tillbaka grejerna?
De vågar iaf inte, har försökt flera gånger.
Vad skulle hända om jag anmäler det? Borde väl vara egenmäktigt förfarande eller nåt?
Har lite samma problem, dock inte med handdukar men kläder. Jag skickar mina barn med snygga och rena kläder, får tillbaka dom med kläder som är trasiga eller fel storlek. Löser det genom att alltid låta dom ha samma kläder som de kom i på brytdagem (såvida det inte är helt förskräckligt).
Dom har väl någon handduk med sig tillbaka till dig med när dom kommer eftersom du säger att dom har idrott den dagen, skicka meddelande den då så är problemet löst.
Det är därför de ska gå i samma kläder dom kom med.
Ja, om du vill ha en förändring då.
Försökt säga detta par ggr, men verkar vara att det går inte alls.
Och komiskt nog det enda som funkar och nu när exet inte vill delta i att få rätt saker till rätt ställe.
Barnen är allt annat än curlade. Pappan är aggressiv (inte fysiskt) och de VÅGAR inte gå emot. De vill heller inte bo där, men de vågar inte säga det till honom.
Det kan inte jag bestämma. Han kommer vrida det till att jag går in för att sabotera, så de måste våga ta steget själva. De vet att jag hjälper dem, men de måste själva ta första steget om det inte ska kunna vändas mot mig.
Jag är inte mjäkig och jag ger ingen reaktion alls så
länge han inte gjort barnen illa. Det finns ingen konflikt på det sättet, det är inte så enkelt som du vill få det till. Han har misshandlat mig i många år och gör fortfarande allt för att komma åt mig.
Barnen är ansvarsfulla, att just det här är ett problem betyder inte att det är så med allt.
Det kan inte jag bestämma. Han kommer vrida det till att jag går in för att sabotera, så de måste våga ta steget själva. De vet att jag hjälper dem, men de måste själva ta första steget om det inte ska kunna vändas mot mig.
Tonåringarna har ju rätt atr bestämma själva, men barnet i lågstadiet kan det bli strid om. Då får det inte se ut som jag aktivt försöker förstöra deras relation.
Jag skiter i vad han och hans vänner tycker om mig, det jag oroar mig för är om det skulle bli en seriös tvist om barnen. Han skulle göra allt för att få mig att se dålig ut och då ser det inte bra ut om han kan få dem att tro att jag manipulerat barnen till att inte vilja vara hos honom. Därför är det viktigt att barnen är redo att själva kunna stå för att det är vad de vill. Vi har bara bott isär i drygt ett år, så varannanveckagrejen är relativt ny redan som det är.