Inlägg från: Anonym (Arg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Arg)

Pappan ger inte tillbaka mina saker

Det blir allt mer saker som inte kommer tillbaka från pappan, som han skyller på att "de är ju barnens"... jo, men saker JAG betalat för att de ska användas HÄR. Nu senast har inte mindre än tre handdukar barnen haft till idrotten blivit kvar och inte heller dem får jag tillbaka. Är så less och vet inte vad jag kan göra. De har gympa på brytdagen, så kan inte förhindra att de kom dit heller. Han tog massor av mitt i separationen också, men det bara fortsätter!

• Svar på tråden Pappan ger inte tillbaka mina saker
  • Anonym (Arg)
    Anonym (M) skrev 2024-11-29 07:29:58 följande:

Fast han har rätt. Du kan inte kräva att barnens saker som du har betalat ska vara hos dig. Då får du neka barnen att ta med de sakerna. Och du får hitta andra lösningar för sånt som handdukar, t ex att pränta in i barnen att ta med dem tillbaka. Ta den diskussionen med dem istället.

Kan inte vara rimligt. Även om det är barnen som använder det så är det ju egentligen mitt. Barnen vet att det ska med tillbaka, men han nekar dem. Jag kan inte vägra att skicka med saker de behöver i skolan.
  • Anonym (Arg)

Han stjäl ju av mig på det här sättet

• Anonym (Arg)
    Anonym (M) skrev 2024-11-29 08:52:31 följande:
    Det handlade om barnens saker i trådstarten! Att ts i förbifarten nämner handdukar är en helt annan femma.
    Vems de är är en definitionsfråga. Det är saker som är köpta för att användas hos mig och som han lägger beslag på för att jävlas.
  • Anonym (Arg)
    klyban skrev 2024-11-29 13:26:46 följande:

Det finns en superenkel lösning, allt som kommer över tröskeln skickas på och tillbaka.
    Och inget går över ens egen tröskel som man vill behålla, så är problemet ur världen.

?
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Ui) skrev 2024-11-29 14:57:25 följande:

Måste barnen ta med jympapåsen hem till honom då?

Vad är det mer han har tagit?

Ja, de åker till honom efter skolan.

Hårborstar, kläder som vi bestämt att var och en ska stå för egna (tex pyjamas), ena råkade packa ner och han vägrar ge tillbaka... skor äldsta lånat av mig... matlådor från skolutflykter. Massa mer.
  • Anonym (Arg)
    olof 45 skrev 2024-11-29 14:54:46 följande:

Barnens saker ska vara med barnen.

Säg till honom detta

"Vad har du för nytta av "barnens saker" när barnen är hos mig? På mina veckor vill jag ha både barnen och barnens saker levererade, tack! Med din logik skulle jag annars behöva köpa nya handdukar varje gång de ska ha idrott, eftersom du samlar dem på hög hos dig efter gympan. Förstår du detta själv eller ska jag boka samtal hos socialen så de får förklara för dig hur saker är tänkt att fungera? Alternativt så börjar jag skicka dem till skolan UTAN handduk på dina dagar - du får helt enkelt åka en sväng till skolan på morgonen med de handdukar som du snott utav mig och lämna över till idrottsläraren. JAG kommer inte skämmas, utan kan enkelt förklara att barnen inte har handduk med sig eftersom min exmake inte förstår skillnad på mitt och ditt, och har stylit alla barnens handdukar! Jag kommer berätta samma historia till alla våra gemensamma vänner, och dina föräldrar. Eller så växer du upp, vad sägs om det?" 

PS. Hur sköter ni underhållet? Betalar han udnerhåll kan han hävda att barnens saker ska du stå för. Men du kan även då hävda att han itnte behöver använda barn-handdukarna på mamma-veckor, så sakerna ska fram och tillbaka, punkt slut.

Såna saker ska var och en stå för sitt, så nej de ska inte åka fram och tillbaka. Oftast har saker råkats packas ner alt. åkt med efter skolans aktiviteter.

Barnen bor varannan vecka, så inget underhåll.
  • Anonym (Arg)
    klyban skrev 2024-11-29 15:41:17 följande:

Ändra dag och sluta skicka med saker, så har du löst ditt problem.
    De kläder de kommer i, de kläder åker de sen hem i veckan senare.

Och inga saker med alls.

För du vill väl få slut på detta, för en sak verkar otroligt uppenbar och det är att exet kommer fortsätta med detta och aldrig sluta med det.
    Så det är här du får ställa dig en fråga, vill jag betala för detta och deras kostnader som bör vara hos andra föräldern, eller vill du få stopp på det.

Om få stopp på det är det du vill, och exet vägrar, ja, då finns bara ett sätt kvar....

De är inte småbarn, de packar själva och jag har inte alltid koll på vad som skickas med. Kan inte bestämma vad tonåringar ska klä sig i.

Jag har velat byta dag av andra skäl, han går inte med på det och barnen trivs med den här dagen, så jag är nerröstad.

• Anonym (Arg)
    Anonym (Ui) skrev 2024-11-29 16:02:10 följande:
    Du får väl hämta upp grejerna då istället. Och är barnen så stora så kan du säga till dem att ta med plastbackarna tillbaka, och pyjamas etc. 
    Jag kommer inte in i porten. Jag har sagt till dem, men de vågar inte gå emot honom.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (E) skrev 2024-11-29 16:07:44 följande:

Ts jag vet hur frustrerande det där är men det kommer inte att ändras, du får helt enkelt acceptera och lägga din energi på annat, så var det för mig iaf.

Men det är egentligen rätt lätt löst, handdukarna, ja där får du ju tillbaka pappans handdukar så de jämnar ut sig, man ser bara till att barnen inte tar handdukar man gärna vill ha kvar hemma, matlådor, behåll pappans nästa gång. Hårborste, det är väl bara att säga till barnen att stoppa ner den i väskan, jag menar om ni delar skor så är det väl inga lågatadiebarn vi pratar om?

Det är handdukar jag köpt just till idrotten, de blir väldigt små ihoprullade. Han skickar med urtvättade stora. Jag har aldrig fått hit annat än nämnda badlakan. Även matlådorna är specialköpta för ändamålet, inte några enkla billiga.

Ett i lågstadiet, de andra i högstadiet, men de vågar inte gå emot honom.
Svar på tråden Pappan ger inte tillbaka mina saker