Inlägg från: Anonym (Beror på) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beror på)

Tänk om barnet blir allergisk?

Ja det kan bli så, eller så blir barnet/barnen mindre allergiska just pga att de exponeras för allergener.

Välj. Barn eller djur?

• Anonym (Beror på)
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2024-11-28 09:03:10 följande:
    Eftersom hundarna är här nu och det eventuella barnet inte finns ännu så är såklart det valet ganska så lätt. Kanske tänker annorlunda om några år. Så tråkigt att man ska behöva välja bara :/ Djur och barn är ju det finaste vi har.
    Jag tycker att ni väljer fel så klart. Och det är inte alls säkert att ni måste ta bort hundarna, finns inget som säger att den risken är stor alls, snarare tvärtom. Hur gammal är den yngsta? Vet ni hur länge hundar lever? Kommer du/ni fortfarande vara fertila när den är borta?

Värt att chansa på att skaffa barn bara för att man har djur..? Vansinne.
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2024-11-28 09:52:01 följande:
    Den yngsta hunden fyller 6 snart och kan bli upp till 15 år, eftersom jag är 27 nu så känns det som att det skulle bli lite sent. Usch vill egentligen inte tänka att någon av mina hundar ska gå bort, fast det är ju ett faktum. 
    Förstår att du tycker det låter vansinnigt, det tycker jag egentligen också men älskar som sagt mina hundar över allt annat och vet verkligen inte vad jag skulle ta mig till om dom skulle behöva omplaceras. 
    Ja, jag har barn, är inte överdrivet barnkär annars så det är inte därför, men jag vet ju hur fint det är att ha barn och att det finns många som verkligen älskar hela den grejen och verkar vara födda till att vara föräldrar.

Klart att du älskar djuren, men du lär älska ett barn mer, och det finns som sagt INGET som talar för att de måste ut ur hemmet. Du bygger hjärnspöken och det kan sabotera hela ditt liv.
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Vill du ens ha barn?) skrev 2024-11-28 12:12:01 följande:

Låter egentligen som en ursäkt för att säga nej till barn?

Låter inte som att du är särskilt sugen på barn alls utifrån dina svar när du så enkelt avfärdar barn istället för att komma på lösningar och alternativ till att kunna ha både barn och hund. 

Eller så lider ts av något kraftigt slags ångest/orossyndrom.
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2024-11-28 14:42:09 följande:
    Ja precis så är det, jag lider tyvärr av GAD så övertänker allt i livet, inte bara detta :/ 
    Hoppas att du får terapi? Man kan inte förebygga allt i livet. Man kan inte slippa alla sorger. Men att skaffa barn är en mycket stor glädje för de som vill ha barn, och det är värt att släppa på sin ångest lite grann för den sakens skull.
Svar på tråden Tänk om barnet blir allergisk?