Inlägg från: Anonym (Tvärtom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvärtom)

Älskar han mig?

Ts, du behöver hjälp. På riktigt!

• Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-11-26 22:54:58 följande:
    Vad menar du?
    Du visar ett sjukligt svartsjukebeteende. Totalt sjukligt.
  • Anonym (Tvärtom)

Snälla gör slut så den där mannen får en chans att hitta en normal flickvän!! Och försök tänka lite på hur du behandlar dina barn också, vilka spår det sätter i dem.

• Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Drömmen om en kollega) skrev 2024-11-27 22:15:53 följande:

Alltså ts du är riktigt sjuk, sök hjälp och då menar jag inte psykolog utan gå till avdelning 21 på akutpsyk. Tycker sällan internet skrämmer men du är obehaglig. 

Jösses

Ts har säkert ett bra recept för kokt kanin åtminstone! Skål
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-11-28 08:50:59 följande:

Jag lägger min tid på mina barn nu. Varannan vecka och då är han inte välkommen hem till mig för då är det min tid med barnen. Problemet är att HAN inte vet när han har sina barn. Att jag kommer hem till honom för att ha barnfri helg och då är hans barn där trots att de inte ska vara det. Han har lovat så många ggr att han ska försöka hålla ett schema, men ändå så funkar det inte. 

Han vill inte köra iväg dem, han tar strider med dem men sen är det likadant efter några veckor. Han säger att efter att han och barnens mamma flyttade isär så har barnen valt att bo hos honom. När vi träffades så hade han dem heltid utom varannan helg, men nu bor dottern iaf hos sin mamma nästan varannan vecka, men sonen är kvar och vägrar varannan helg hos sin mamma då han inte tycker att han har något att göra hos henne.

Jag tycker att all hans hantering kring barnens tider är röriga. Hur svårt ska det vara att hålla sig till de dagar man satt upp?

Ts, har du någon empatistörning eller annan diagnos som gör det svårt för dig att förstå det här med en förälders kärlek till sina barn? Du verkar ju sakna den känslan själv till stor del gentemot dina egna barn så det är inte konstigt om du inte förstår varför han är helt ok med att de kommer till honom när de vill.
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-11-28 08:55:23 följande:

Det är ju det jag funderar på.

Jag var över öronen förälskad i honom, men jag tror inte han var det i mig. Jag tror jag var den han fick. Han bedyrar att så inte är fallet. Att han hade svårt att visa känslor till en början och att han var rädd att skrämma bort mig genom att framstå som påträngande. Men om man är rädd så gillar man väl inte andras bilder, man tar väl inte extrajobb som håller en borta, man ljuger väl inte och sparar saker från sina ex.

Han har med så mycket visat att han inte var kär i mig från början.

Nej, han lär inte vara förälskad längre åtminstone med tanke på hur kontrollerande och sjukligt svartsjuk du är. SJUKLIGT svartsjuk verkligen. Klart han ljuger för dig om att ha gjort sig av med saker, de har han förhoppningsvis gömt på ett säkert ställe. Utöver det tror jag att han har varit väldigt ärlig om att inte ha haft tid att gå igenom dikter mm. Det är du själv som har skapat den här situationen.

Han betedde sig skumt i början av er relation, men det är du som har gjort den helt toxisk.
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-11-29 02:47:16 följande:

Om han inte kan släppa sakerna så har han heller inte släppt henne. Att han tog på sig skulden för deras skilsmässa och i det närmaste försvarade henne tyder också på det. Att han inte ville framstå som en bitter ex tror jag inte på.

Han hade under det första året av vårt förhållande ett album med bilder på henne på Facebook som låg publikt. Den var från året efter deras skilsmässa. Där förklarade han sin kärlek till henne.
    Han hävdar att han lagt den privat innan vi blev ihop, men tydligen misslyckats med detta. Jag såg albumet och en del av de formuleringar som han använt om henne använder han om mig. "Min" är ett ord tex.

När jag konfronterade honom med detta och hur illa vid mig jag tog av hans ordval så gick han in och raderade albumet. Jag tror att han bara lagt det privat vilket jag sagt till honom. Han säger att det är borttaget helt. Fan tro't.

Facebook har varit en issue sedan tidigt. Att han behöll gamla ex som vänner och sådana han flirtat med innan jag satte ned foten. Så gör man inte om man är kär.

Han har vid flera tillfällen låtit mig gå igenom hans facebook, meddelanden, loggen och vänlistan. De kvinnor han inte kunnat ge en trovärdig anledning till att han haft som vän har han då tagit bort. I början la han till kvinnor som vänner efter att ha varit på gig. Han hävdade att de han la till då var kontakter för fler gig, men jag tvivlar på att det är så. Men de har han tagit bort och nu har han inte lagt till någon på drygt två år. Och sedan i somras så har han inte ens facebook.

Men jag känner mig lurad ändå på något sätt. Kan inte skaka av mig osäkerheten.

Du kan ju inte vara på riktigt. Han får inte kalla dig "min"...? Ett av de absolut vanligaste orden att säga om ens partner?

Att ha kvar minnen betyder inte att man inte har kommit över personen, jag har en hel del kvar efter mina ex, sådana som jag till och med hatar. Det har inget att göra med dem, jag vill bara inte göra mig av med vissa föremål eller bilder. Det är ens liv och historik det handlar om. Ungefär som att du skulle tvinga honom att slänga alla sina dagböcker och allt annat som hände i hans liv innan han träffade dig (om han nu skulle ha dagbok).

Så här är det ts. En person som vill vara otrogen kommer att vara det ändå och du kommer inte att hitta ett enda fysiskt bevis för det heller. En person som är kär i någon annan, kanske ett ex, kommer att ha känslor även om du inte ser några fotoalbum eller annat. Den här killen kan vara otrogen nästa sju dagar i veckan utan att du skulle veta om det. Han skulle kunna sätta på någon kollega på lunchen, allt mellan fem till femton minuter beroende på hur snabbt han kommer. Han skulle kunna ligga med någon efter varje gig. Han "råkar" komma sent efter att ha handlat? Nä, han åkte förbi sin älskarinna och satte på henne en snabbis. Tro mig, saker går att lösa om man vill. Och vad han än har för konton så garanterar jag att du inte kommer att hitta dem. Han har nog lärt sig och blivit smartare efter att ha varit med dig ett tag nu.
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-11-29 20:28:43 följande:

I kväll kom jag på honom med en lögn.

För några veckor sedan berättade han att det skulle hållas en avtackning för chefen och några fler som skulle gå i pension iom omorganiseringen av hans jobb.

Han sa då att det skulle bli mat och att jobbet bjöd på övernattning för de som åkte långt (han har 15 mil till huvudkontoret). Men han behövde bestämma sig samma dag eftersom han redan var sen med anmälningen.

Han ville då veta min åsikt över en eventuell övernattning vilket gjorde mig arg. Jag tyckte att han själv skulle stå för vad han ville och om han ville sova över så ville jag veta det. Han sa att det inte var nödvändigt, men att det var en bit att åka om det blev sent. Det blev bråk.

Idag ringdes vi för första gången på hela veckan (jag har inte velat prata med honom sedan vi kollade på film i helgen och min tanke på hans sparade saker väcktes av att vi såg en man på en film som sparade en sak som hans älskade lämnat efter sig.

Jag tog i telefonen upp denna händelse i samband med att jag sa att jag ville kunna lita på honom. Jag sa att jag visste att han nog helst skulle sova över men att jag ville höra det från honom själv och att jag ville höra vad anledningen att sova över isf skulle vara. Han svarade att det var långt att åka om det blev sent och om man ville ta någon öl under kvällen så var det ju inte bra att åka bil.

Ännu en lögn som jag kommit på honom med. 

Och vad ljög han om? Han sa både första och andra gången att det skulle bli långt att åka.
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-11-30 20:49:04 följande:
    Han undanhöll att anledningen till att han ville sova över egentligen var att han ville festa runt med sina kollegor, inte att han ville gå på avtackningen. Han nämnde det på ett sånt sätt att jag antingen skulle sanktionera det eller bli the bad guy som sa nej. Om han ville det så hade han kunnat sagt det rakt ut och inte gömma det bakom att det är långt att åka och att han först ville ha min åsikt. Han hade kunnat stå för sin egna vilja. För det var ju tydligt att det var det han ville och att jag skulle säga "det är klart att du får".
    Fast det är DIN tolkning. Oavsett hade det varit en lång resa och skönt att slippa köra hem mitt i natten. Och då kan man lika gärna passa på att ta en öl eller två till maten.

Fattar inte du varför han inte kan säga sin åsikt på en gång?? Varför han måste fråga om din först? Du utsätter honom för psykisk misshandel ts!
Svar på tråden Älskar han mig?