• Anonym (Förtvivlad)

Älskar han mig?

För några år sedan så blev jag tillsammans med en man som till en början verkade hur underbar som helst. Vi pratade timmar i telefonen om allt och vi bestämde oss för att träffas. Efter några dejter så blev vi tillsammans och jag kände mig som världens lyckligaste och jag var underbart kär.

Men...

Efter ett tag så började jag bli fundersam. Han hade inte uppdaterat sin facebook med att vi var tillsammans och han hade inte kommenterat eller gillat några av mina inlägg på facebook eller instagram. Han hade däremot gillat andra kvinnors bilder på Instagram och han hade kvar sina ex och kvinnor han flörtat med som vänner på facebook.

Han gick och fikade med ett av sina ex vid ett par tillfällen och en tjejkompis hjälpte han vid ett tillfälle att åka till Ikea med så hon kunde handla eftersom hon inte har körkort, samt att han även har fikat med henne. Han tog sig tid för henne trots att vi under ett par månade inte haft så mycket tid att träffas pga att han jobbat extra och repeterat inför föreställningar.

Jag hittade låtar han skrivit om sin exfru och deras uppbrott på Spotify och Soundcloud och han vägrade initialt att ge sin exfru skulden för deras skilsmässa utan tog på sig detta trots att hon var otrogen. 

En dag när jag på eget bevåg omorganiserade i hans lådor och garderober (han hade en väldig oreda på sina saker) så hittade jag ett anteckningsblock fullt med gamla dikter han skrivit om ett av sina ex liggandes in en byrålåda hemma hos honom och i en garderob stod tavlor som samma ex målat och några hans exfru målat...

Allt sammantaget ger mig en bild av att jag inte är den han vill ha. Att han dröjer sig kvar vid sina ex och att han hellre kollar på andra och undviker att umgås med mig och hellre sysselsätter sig med annat.

Själv säger han att han visst älskar mig. Att bilderna han gillat är något han gjort av slentrian när de som han följt dök upp i flödet. Han hävdar att han inte ville lägga skulden på sin exfru för deras uppbrott av rädsla för att framstå som ett bittert ex och att han (pga flytten och rust av sitt nuvarande boende efter skilsmässan) inte haft koll på vare sig tavlor eller annan memoribilia. Blocket med dikter sa han att han hittat när han själv omorganiserade, men eftersom en del av dikterna inte var om exet så ville han först plocka ut dessa innan han kastade resten, men att han inte han leta igenom utan slängde ner den i byrolådan för att ta den vid ett senare tillfälle.

Han har de sista tre åren tagit bort ca 900 personer (kvinnor) från sin vänlista på facebook (samt en massa män också iofs) och nu inaktiverat sitt konto, likaså med Instagram där han gick till att bara ha ett 50-tal (mest släktingar och organisationer) som han följde från att ha följt ca 300 konton. Han har slutat ta extrajobb så att vi ska kunna umgås mer, då vi ännu inte bor ihop pga mängden barn. Även om han då och då klagar på att hans ekonomi lider pga det. Han plockade även ner sin LinkedIn när jag upptäckte att han skapat ett och tog även bort låtarna han skrivit om sin exfru från Spotify och Soundcloud, så visst har han gjort en del, det får jag ge honom, men...

Jag har kommit på honom med att ljuga för mig, eller dra vita lögner när han, som han påstår, känner sig obekväm och nervös för min reaktion om det är så att något hänt som jag inte tycker om. Han har under flera år haft problem med att sätta gränser för sina barn om när de skall vara hos honom eller sin mamma (ytterligare ett ex), vilket gjort att mina barnfria veckor med honom inte har blivit så barnfria som jag önskat eftersom hans barn varit hemma när de borde varit borta. Om jag då frågar honom var barnen varit (om vi inte setts på några dagar) så har han ljugit för mig om det schema han sagt att han vill få dem att följa inte följts. 

Så frågan är om jag kan lita på honom?

Älskar han mig? Älskade han mig från början då han fikade med andra, prioriterade jobb och gillade andra kvinnors bilder?

Kan jag sätta min tillit till honom?

• Svar på tråden Älskar han mig?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Jösses. Lägg ner, finns ingen framtid där 

• Anonym (Jesus Josefsson)

Blev du svartsjuk och konfrotativ på grund av ett linkedinkonto? Galning!

• Anonym (X)

Ursäkta, varför ta bort linkedin?

• Anonym (Tvärtom)

Ts, du behöver hjälp. På riktigt!

• Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-11-26 22:26:06 följande:

Ts, du behöver hjälp. På riktigt!

Vad menar du?
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (Jesus Josefsson) skrev 2024-11-26 21:26:59 följande:

Blev du svartsjuk och konfrotativ på grund av ett linkedinkonto? Galning!

Nej,.

Men det fanns ju kvinnor där som han hade lagt till. Kvinnor som han har en jobbrelation med. Jag litar inte på honom

• Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-26 21:24:55 följande:

Jösses. Lägg ner, finns ingen framtid där 

Han älskar inte mig menar du?

Hur skulle man annars förklara det han gjort?

• Västernorrlandskillen

Konfronterade du honom med att ha ett LinkedIn konto och varför? Dessutom tycker jag att hans barn alltid borde vara välkomna även om schemat säger att dom ska vara hos den andra föräldern. Håller du inte med och har du barn själv som inte alltid är välkomna?

• Fiona M
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-11-26 22:58:01 följande:

Nej,.

Men det fanns ju kvinnor där som han hade lagt till. Kvinnor som han har en jobbrelation med. Jag litar inte på honom

Whoa.
  • Anonym (Förtvivlad)

Upptäckte för någon månad sedan att de fyra låtar han skrev om sitt ex ligger på hans nyöppnade Bandcampkonto istället. 

För någon månad sedan öppnade han utan att säga något även sitt Instagram igen för att som han sa "hämta några bilder" till den hemsida han säger att han håller på med istället för sociala medier.

Men han var inte heller nu ute och kollade mina inlägg. Han hävdade att han bara hämtat de bilder han skulle ha och sedan inte hittat i menyn var man inaktiverade kontot igen (hur svårt ska det vara) och därför låg det öppet så att jag kunde hitta det.

Dagen efter att jag konfronterat honom så stängde han ner Instagram igen, men han aktiverade istället sitt Facebookkonto igen. Denna gång sa han visserligen till, men hävdade att hans dotter hade bett honom för hon "ville kunna se alla bilder som han hade på henne och hennes syskon".

Han hävdar att han inte använde facebook för något utan bara vill kunna komma åt sina facebooksidor via kontot (jobb, artistsida), men jag kan bara inte lita på honom.

• Anonym (Förtvivlad)
    Västernorrlandskillen skrev 2024-11-26 23:08:03 följande:

Konfronterade du honom med att ha ett LinkedIn konto och varför? Dessutom tycker jag att hans barn alltid borde vara välkomna även om schemat säger att dom ska vara hos den andra föräldern. Håller du inte med och har du barn själv som inte alltid är välkomna?

Jag och mina barns  pappa håller ett strikt schema, det har vi gjort sedan vi gick isär. Ska de vara hos mig när det inte är min vecka så kan de inte bara bestämma det själva och kommer de så säger jag att det är deras pappas vecka.
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-11-26 22:54:58 följande:
    Vad menar du?
    Du visar ett sjukligt svartsjukebeteende. Totalt sjukligt.
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-11-26 23:15:40 följande:
    Du visar ett sjukligt svartsjukebeteende. Totalt sjukligt.
    Jag tucker att han har visat sig opålitlig. Att gilla andra kvinnors bilder under den första tiden av vår relation, när allt bara ska handla om de som är förälskade... Det är ett svek.
  • Anonym (Förtvivlad)
    Fiona M skrev 2024-11-26 23:09:05 följande:
    Whoa.
    Jag tycker inte att det är ett normalt beteende att lägga till andra kvinnor på sociala medier. Speciellt inte med tanke på vad han gjorde tidigare i vår relation.
  • Västernorrlandskillen
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-11-26 23:12:20 följande:
    Jag och mina barns  pappa håller ett strikt schema, det har vi gjort sedan vi gick isär. Ska de vara hos mig när det inte är min vecka så kan de inte bara bestämma det själva och kommer de så säger jag att det är deras pappas vecka.
    Dom har alltså kommit till dig och du bett dom vända och gå hem till pappa?

Jag får ofta oväntat besök och dom är alltid välkomna då mitt hem är deras också. Måste ju kännas förjävligt att få kalla handen för att  barnet kommer förbi på fel vecka.
  • Tow2Mater

Förstår han drar vita lögner som du håller på. Gör ett val - lita på honom och sluta förfölj honom på sociala media, och tro att han menar vad han säger om att älska dig. Han har älskat de andra också, förmodligen längre. Ni kommer alla alltid att betyda saker för honom. Eller lita inte på honom och gör då slut. Du kommer driva honom dit iallafall om du inte ändrar beteende.
    Det är ditt val; oavsett vilka han följer, träffar eller pratar med.

Svar på tråden Älskar han mig?