Bossig 7 åring
Vår dotter är otroligt smart, långt före i klassen med nästan allt.
Hon är tyvärr så smart att hon har lurat både mig och sin mot totalt. Vi fick reda på hur det låg till för drygt 4 månader sen.
Hon är väldigt bossig i skolan. Dem är ett gäng flickor som hänger med varandra och för varje dag så är det alltid någon av flickorna som blir utfrysta. Vilket säkert är normalt bland flickor som jag fått till mig.
Flickorna har fått prata med kuratorn och alllt verkade bra ett litet tag, tills nu.
Nu är det två tjejer som fortsätter att hålla på varav då den ena är min dotter. Den andre får inte prata med någon av dem andra tjejerna när hon går hem för dagen.
Vilket då betyder att min dators kompis då ska inte få lov att vara med någon när hon går hem.
Dem gaddar ihop sig och är elaka mot det här flickgänget, så elaka att den ena blir väldigt ledsen och gråter. Den flickan var hemma hos oss i helgen och lekte.
Nu ska det kallas till möte i skolan med oss föräldrar och lärare.
Innan vi fick reda på att det är vår dotter som är den drivande i detta så sades det från vår dotter, Dagligen, att det är hon som är offret. Det var allt från att hon var utfryst, dem säger elaka saker, alla himlar med ögonen när hon pratar och avbryter henne m.m. Allt detta hon berättar att den ena efter den andra gör mot henne så var det hon hela tiden som gjort det mot dem andra. Så hon vet att hon gör fel och kommer sen hem och vänder på alltihopa och säger till oss att hon är ett offer.
Min besvikelse jag får är knäckande.
Jag har blivit arg, men slutade med det för det hjälper inte.
Jag har provat med att vara pedagogiska, förklara för henne vad som händer när man beter sig illa mot vänner.
Jag har visat besvikelse, men det märker jag att hon inte tar åt sig på..
Idag blev jag arg men fortsätter förklara för henne så gott jag kan, detta beteendet kommer att slita med att ingen vill leka med henne sen.