Inlägg från: Anonym (anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anna)

Bonusbarn får fler saker än gemensamt barn

En sak som jag ofta har sett är att det äldsta barnbarnet har en speciell position i far- och morföräldrarnas liv. Kanske för att hon kom först, kanske för att hon har spenderat mer tid med farföräldrarna, kanske för att det är lättare att ta hand om ett större barn när man är gammal.

Men det är vad jag har sett.

Som tur är finns ju du och din man och ni gör ingen skillnad på barnen, vilket är jättebra. 

• Anonym (anna)

Kan ju vara så också att de tycker synd om det äldre barnet just för att hon är bonusbarn och kanske måste fara mellan två olika hem och så vidare. Det väcker ofta sådana känslor hos nära och kära när en skilsmässa eller separation är ett faktum - alla tycker synd om barnen.

• Anonym (anna)
    Anonym (Ledsen bonusmamma) skrev 2024-11-26 16:39:07 följande:
    Har pratat med mina svärisar och de har sett på nära håll och vi har önskat julklappar när de frågat. Vill dock inte gråta ut hos dem. Du har missat poängen.
    Du behöver väl inte gråta även om dina svärföräldrar skulle vara medvetet orättvisa? Du och din man ger ju barnen vad de behöver och kanske några kul saker som de vill ha i julklapp. 

Ge inte svärföräldrarna mer makt än de bör ha. Det är du och din man och barnen som är familjen. 
Svar på tråden Bonusbarn får fler saker än gemensamt barn