• Anonym (J)

Socanmäld pga frukost

Anonym (Janie) skrev 2024-11-26 11:41:32 följande:
    Hon har inte ångest, hon ogillar bara skolan. Det här hjälper henne att komma igång.
     Jag sa inte det, jag drog mitt exempel 
  • Anonym (J)

Du kanske hjälper henne (kroppen) att komma igång om hon får sin fralla i sängen! 

• Anonym (J)

Dessutom visar du omtanke då än att tjata och locka med skräpmat

• Anonym (J)
    Anonym (Janie) skrev 2024-11-26 11:51:19 följande:
    Men det går inte att jämföra det med vanlig skoltrötthet. Hon har ett syskon med ångest, det är något helt annat.
    Skoltröttheten beror väl på den npf hon har eller? Även om hon är skoltrött ska hon väl vilja gå upp på morgonen? eller är hon bara sådan på vardagarna och inte helgerna? 
  • Anonym (J)
    Anonym (Janie) skrev 2024-11-26 12:12:34 följande:
    Och alternativet är vad? Att hon inte äter alls och inte kommer till skolan?
    Prova ge henne en fralla i sängen EN gång? Så ni slipper sötsakerna 
  • Anonym (J)
    AndreaBD skrev 2024-11-26 11:58:36 följande:
    Bry dig inte så mycket om dessa negativa kommentarer, de förstår inte. Har man barn med NPF så blir man så ofta tvungen att prioritera, och att välja halv-bra alternativ för att det ska fungera allt. Om det funkar, och hon ändå är underviktig så tycker jag inte heller att det är någon fara. Farligare vore om hon inte äter. Och överhuvudtaget behöver det inte vara en dålig vana senare. Det kan vara en fas just nu. 

Men jag ställde en fråga om hon kunde ge henne frukost i sängen , en riktig sådan, för att kanske komma förbi sötsakerna. Då säger ts att hon inte vill göra det för frukost på sängen får man bara vid vissa speciella tillfällen. 

Är inte det konstigt? 

• Anonym (J)
    Anonym (Janie) skrev 2024-11-26 12:12:34 följande:
    Och alternativet är vad? Att hon inte äter alls och inte kommer till skolan?
    Frukost på sängen!!!!
  • Anonym (J)
    Anonym (Janie) skrev 2024-11-26 11:58:16 följande:
    Runt 150. Hon har alltid varit väldigt smal och genomgått alla tänkbara tester för att ta reda på varför, tom
    undersökt nåt med generna, men de har inte hittat något.
    Är du säkert på att hon verkligen äter annars då? Bulimi i smyg? Kolla tänderna  
  • Anonym (J)

Sånt döljs ju. Det hette väl att vi åt på skolan med men det gjorde vi då inte, vi gick till bowlinghallen och köpte godis i skolan. Det visste ingen 

• Anonym (J)
    Anonym (Janie) skrev 2024-11-26 12:21:12 följande:
    Hon har som sagt inte uttryckt någon önskan att äta i sängen och jag misstänker starkt att det inte skulle hjälpa ändå.
    Men prova? En gång? 
Svar på tråden Socanmäld pga frukost