Inlägg från: Anonym (förskollärare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förskollärare)

Arg på förskolan!!

Jag måste svara!
    En förälder kan absolut önska att hans barn inte äter socker och vi tillgodoser det.
    Det finns barn vars föräldrar har önskat att deras barn inte äter socker och då har vi inte gett dom det. T.ex. om vi äter potatisbullar och det serveras sylt och keso får barnen som inte får äta socker bara keso.
    Men att kräva att hela förskolan ska ta bort det kan du inte!
    Att stå och skälla ut förskolepersonal  och all arbetande personal under sin arbetstid är helt oacceptabelt och jag förundras över hur människor verkligen skryter om att dom skäller ut förskolepersonal som om det vore något att vara stolt över?
    Seriöst SÖK VÅRD!
    Hade en enda förälder skrikit på mig så hade FACKET besökt min chef och krävt att jag ska slippa all kontakt med den föräldern.
    Jag kommer aldrig acceptera att någon skriker på mig på min arbetsplats.
    På mitt nuvarande jobb har vi aldrig diskuterat över hur vi ska hantera vid en sån situation men på min förra arbetsplats berättade vår chef under ett APT att om en förälder någonsin få för sig att skrika på oss kommer hon att ringa denne och tydligt säga " imorgon ser du till att någon annan än dig lämnar ditt barn på förskolan för du förbjuds att komma in på förskole gården och vi två kommer boka ett möte" 
    Jag var så stolt när hon sa det och jag hoppas verkligen att flera chefer agerar så.

Svar på tråden Arg på förskolan!!