Inlägg från: Anonym (Morr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Morr)

Arg på förskolan!!

Förskolan mitt barn går på har börjat med att servera ketchup till allt! Ketchup är för mig ett jävla otyg och inget man ska äta öht. Jag skällde ut personalen igår när jag hämtade barnet angående det och deras motivering var så slapp så jag finner inga ord. Nu har vi problem hemma att barnet vill ha ketchup på allt för ?det får man på dagis?. Här hemma har vi aldrig serverat ketchup till annat än hamburgare de få gånger vi äter det. Ketchup är som sagt ett jävla otyg och jag förstår inte hur vuxna kan tycka det är ok att äta det. 

Någon annan som har problem ang maten på sin förskola/skola?

• Svar på tråden Arg på förskolan!!
  • Anonym (Morr)
    Anonym (Eh..) skrev 2024-11-26 10:15:56 följande:

Du skällde ut personalen för ketchup? Jobbigt att vara så anal blir min spontana tanke. Onödigt av dem att introducera det till alla måltider men är det verkligen så? Låter märkligt att de skulle erbjuda det till tex fisk. Svårt att tro det.

Vadå anal?
  • Anonym (Morr)
    Anonym (Klok och vis gumma) skrev 2024-11-26 12:05:10 följande:

Ketchup är gott och nyttigt. Innehåller socker som barn behöver när dom växer så ställ fram en extra portion ketchup, det är bara nyttigt.

Finns bättre saker att ställa fram än ketchup. Och att barn behöver socker? Hoppas du skämtar, det är det sista de behöver. De behöver grönsaker och frukt, inte sliskig sockersås!
  • Anonym (Morr)
    Skanemannenn skrev 2024-11-26 12:10:06 följande:

Vad är det du inte gillar med ketchup? Näringsinnehålle?

Detta:

Är ketchup onyttigt? Eftersom socker kommer på tredjeplats i den klassiska ketchupens ingredienslista, innebär det att det här är en produkt med relativt mycket socker. Vårt intag av socker bör begränsas till max 10% av vårt energiintag Nordiska näringsrekommendationerna
  • Anonym (Morr)
    Anonym (annat) skrev 2024-11-26 12:11:51 följande:
    Tråkig förskola som inte har grönsaker.  PÅ mina barns förskola lyckas de med konststycket att servera både ketchup till rätter där ketchup passar/är standard, sylt till rätter där sylt passar/är standard och grönsaker till varje måltid.
    Barnen ska inte äta sylt! Sylt och särskilt sockrad sådan är ren skit. 
Svar på tråden Arg på förskolan!!