Inlägg från: Anonym (Saltakatten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saltakatten)

BF Augusti 2025

Lina98 skrev 2024-12-10 15:20:48 följande:

Hej på er!
    Jag ansluter mig också till gänget. Jag har bf 12/8 och är idag i vecka 5 (4+6). 
    vi har försökt få barn i 2,5 år men aldrig sett ett plus före nu. Detta var vår 4e insättning via IVF. 

Jag har haft molvärk sedan jag plussade v4 (3+5) och ont i brösten. Är så galet orolig att det inte ska gå vägen. Har inte känt samma molvärk nu på två dagar, är det någon annan som också upplevt att molvärken avtagit? 

Jag har varit gravid flera gånger, har två barn osv. och jag har bara haft molvärk strax före BIM och kanske en vecka efter att jag plussat, sen har det försvunnit. Helt normalt med andra ord :) Stort grattis 😍
    Jullis94 skrev 2024-12-10 16:58:49 följande:

Det är min första graviditet! Nä den där ständiga oron är verkligen en ny prövning. Upptäckte när jag var på toa att det var lite mycket lite, ljusrosa på papperet så bröt ihop och det enda jag tänker på nu är  missfall.. 

Ånej, jag förstår precis oron, varit med om det själv, både där det varit helt ofarligt och gått bra och starten på missfall? Bara avvakta och se hur det utvecklar sig. Men små blödningar är vanligt alldeles i början när embryot borrar in sig ordentligt i livmodern eller sköra slemhinnor. Håller tummarna att det bara är nåt sånt vilket det absolut kan vara 🙏🏻
  • Anonym (Saltakatten)

Jag ringde en vecka efter plusset. Jag har inte tid på mvc förrän i början på januari, kommer va i v 10 då. Vet inte om det är vanligt att ha första besöket kring v 10, var ju 10 år sedan jag sist var gravid 😆

Jag tänkte mest på KUB, det ska väl göras kring v 12-13, blir tight om tid för dom att boka in mig på det om dom bokar det först efter mitt första besök v 10. 

Jag klev in i v 7 idag och nästa vecka har vi första ultraljudet och hoppas få se hjärtslag då, spännande och jobbig väntan 🙏🏻

• Anonym (Saltakatten)
    längtar2017 skrev 2024-12-14 10:16:21 följande:

Hej alla Glad

jag plussade nu i veckan och beräknad bf är 24 augusti, detta blir förhoppningsvis mitt andra barn och min andra graviditet Någonsin, så jag väntar nervöst.

jag är 37 år och är självvald ensamstående mamma till en 7-åring Hjärta 

jag har under båda mina graviditeter fått hjälp av en fertilitets klinik i Danmark som heter Vitanova, första inseminationen tog sig helt naturligt 2016 som resulterade i min son..
    och Nu har jag gjort 4 stycken inseminationer varav 3 naturligt och den 4:de med hormoner och de verkade då funka så nu hoppas jag att någon av de 3 äggen som släppte blir lillasyskonet Baby eller lilla syskonen

Grattis 🥰 Håller tummarna att det går bra hela vägen fram 🙏🏻
  • Anonym (Saltakatten)
    MammatillMatti skrev 2024-12-14 10:07:26 följande:

Hur mår alla? Symtom? Vilken vecka? ❤️

V 6+1 idag och jag har endast lite ömma bröstvårtor och är trött och somnar på soffan varje em/kväll 😴 Mår som vanligt annars, men det har jag gjort alla mina graviditeter så verkar vara standard för mig. Börjar bli så nervös nu igen över missfall, närmar sig tiden för vårt första ultraljud och nojar ihjäl mig över att det inte ska vara nåt litet liv där inne? hjärnspöken delux. Tur jag kan sysselsätta mig med julstök och annat för att hålla tankarna i styr 😅

Hur går det för dig? 😊

• Anonym (Saltakatten)
    MammatillMatti skrev 2024-12-14 17:51:15 följande:

När jag var på toan så fick jag en gul slemproppsliknande ?flytning? och livmodertappen är låg, mjuk och känns öppen. Har fött barn innan, kanske svullet bara? Nu har jag panik och tänker det värsta 😪

Skumt? mitt missfall startade med rosa flytningar, gult låter som nåt annat 🤔 Hoppas det inte är nåt att oroa sig över alls 🙏🏻
  • Anonym (Saltakatten)
    MammatillMatti skrev 2024-12-14 18:39:53 följande:

Ja, läst att slemproppen kan lossna och återskapas, funderar om pyttelite lossna för såg ut som den typ??
    Fick panik av flytningen så ville veta att den fortfarande var stängd men så var den låg, mjuk o öppen. Sedan låg, mellanhård o öppen. Kände nyss för sista gången och då var den låg, mjuk & stängd igen. Kanske är lugnt, den verkar ändra på sig lite. Kanske att lite av slemproppen släppte bara 🤨
    Brukar inte vara där och känna men hade/har sån panik, har iaf varken haft blödningar eller ont. 

Hormoner gör ju allt möjligt med våra kroppar under graviditet också, kanske knasiga flytningar är helt i sin ordning tänker jag. Usch, man blir ju orolig för minsta lilla men jag tror du kan vara lugn 😊
  • Anonym (Saltakatten)
    Swn skrev 2024-12-14 22:01:32 följande:

Så orolig? började blöda ikväll. Är i vecka 7 :( blir så ledsen och besviken. än så länge är det inga stora mängder och jag har inte ont men jag bara väntar på att det ska komma igång. Suck!! Orkar inte med denna berg och dalbana.  

Behöver inte vara någon fara men förstår oron och ångesten 😔 Varit där själv för ett tag sedan? håller tummarna att det stannar av 🙏🏻 
  • Anonym (Saltakatten)
    Sille88 skrev 2024-12-17 13:50:07 följande:

Hej, 

Jag är 5+1 idag och har prick 0 symptom. Alltså verkligen ingen. Är så nervös för att det är ett dåligt tecken. Jag var gravid i Maj och fick missfall i vecka 8+2. Då hade jag sett hjärtslag samt hade alla symptom man överhuvudtaget kan tänka sig från vecka 3. Blev iof fortfarande missfall men kände mig iaf super gravid tills vecka 8.

Hur må ni andra? Ska man oror sig om man inte känner av graviditeten alls? Har iaf bokat en tidig scan nästa vecka för att se om allt är ok därinne.

Jag är en sån som har typ 0 symtom, fått två friska barn och verkar ju vara gravid fortfarande även denna gång 😄 Jag har endast ömma bröstvårtor nu. 
  • Anonym (Saltakatten)
    Ananans skrev 2024-12-17 11:34:24 följande:

Hur gör ni andra i jul/nyår? Berättar ni eller försöker ni dölja det?

Tror inte vi kommer berätta, och det beror på att våra barn kommer berätta för allt och alla att dom ska få ett syskon om dom får veta det och det känner vi oss inte bekväma med än då det fortfarande är så tidigt 😅  Vill gärna skona mina barn från eventuellt tidigt missfall också, tanken är att berätta för dom efter v 12-13 och KUB. 

Däremot vet våra föräldrar redan men dom får knipa igen 🙈 Var inte tänkt att berätta för dom men min mamma kände på sig och jaaa, det bara blev så 😄

• Anonym (Saltakatten)

Vi fick se hjärtslag och en lagomt stor liten böna på ultraljudet imorse 🥹🙌🏻❤️ 

Helt otroligt att det är ett litet liv där inne i magen, bara fortsätta hålla tummarna att det går bra. Nu vet vi iaf att det är på riktigt och inte inbillning 🙈 

Svar på tråden BF Augusti 2025