Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

Gravid som äldre?

Fick en sladdis månaden innan jag fyllde 39. Inga problem alls! Känner mig pigg och energisk och skulle lätt klara av ännu ett barn. Det är bara att köra på pm biologin tillåter.

• Anonym (T)
     "att vi känns för gamla för att finnas i 20 + år." Reagerade på den meningen. Du är 40, inte 80. Sannerligen kommer du att leva i 20 år till. Saken är också den att kvinnor i alla tider fått barn under hela sin fertila period, från 15 år till typ 45-47. Kvinnor är olika. Vissa kan bära och föda barn långt upp i åldrarna medan andra inte kan. Jag ser åtminstone inte 40 år som någon hög ålder. Kroppen är ju rätt smart och säger ifrån om den anser sig vara för gammal. Då kan du inte längre bli gravid och behålla fostret under hela graviditeten. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Men snälla nån) skrev 2024-12-11 13:31:39 följande:
    En 30-40-åring är inget barn. Jag ställde också en fråga till dig varför just 40 är en brytpunkt, alltså hur du resonerar när du valt en så hög siffra.

Din sista mening framstår som väldigt cynisk och nästan aggressiv. Om det inte är det du menar så ber jag dig se över hur du skriver. Vi har också 90-100-åringar genomgående på bägge sidor av släkten, så jag har gott hopp. Jag har också gott hopp om att jag uppfostrar självständiga barn som klarar sig om det värsta skulle hända.
    Jag håller med dig! Jag är som sagt var själv 40 år nu. Självklart trist om jag skulle mista mina föräldrar nu, men ja, jag skulle klara av den förlusten. Eftersom jag är vuxen med råge. 
  • Anonym (T)

Det låter ju verkligen inte sol om du ser något positivt med att få en sladdis. Så varför gå vidare med graviditeten? Känner du dig så trött och gammal, ja, men då har du ju svaret där.

Svar på tråden Gravid som äldre?