• Anonym (T)

Billig men näringsrik mat?

Hej, 

Behöver tips på billig och näringrik mat som man kan laga i kokvår.... Bor litet och har inte ugn, bara två plattor, en stekpanna och en medelstor kastrull. En enda kniv som inte lämpar sig för att skära kött, har ni tips på saker man kan laga som är billig men också näringsrika? Det är korvstroganoff och diverse kombinationer av köttfärs höger och vänster men vad mer kan man göra? Är helt slut på idéer. Varje googling resulterar i enkla, billiga och näringsrika saker som jag inte har utrustning för. 

• Svar på tråden Billig men näringsrik mat?
  • fultextad användarhandbok
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 18:44:15 följande:

Koka makaroner, under sista minuten lägg i bitar av grönkål. Häll av vattnet och blanda i en burk rumstempererad tonfisk. Servera eventuellt med lite ketchup.

Det var min lunch idag :)

En god lunch! Fast jag hade valt bort den eventuella ketchupen.
  • Anonym (J)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 18:44:15 följande:

Koka makaroner, under sista minuten lägg i bitar av grönkål. Häll av vattnet och blanda i en burk rumstempererad tonfisk. Servera eventuellt med lite ketchup.

Det var min lunch idag :)

Det borde vara olaglig att ha ketchup på  pasta. Fy.
  • Olsdotter

Enkel kycklinggryta:

Kycklinginnerfiléer steks snabbt rakt i kastrullen med lite smör, ha i lök om du vill. Häll över passerade tomater och 1 påse tacokrydda. Låt sjuda tills filéerna är genomkokta och möra.

Servera med massa sallad!

• Anonym (Hmm)

Håll koll efter (finns ofta) extrapris på fläskytter filet . Gör storkok med lök, champinjoner, fond sambal och syltlök och svart vinbärsgele.
    Lååååånkok med ris till

• Meddelande borttaget
  • Tow2Mater
    Anonym (J) skrev 2024-11-25 21:04:17 följande:
    inget fel på ketchup!
  • Anonym (anti)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 22:23:58 följande:
    inget fel på ketchup!
    jo
  • Tow2Mater
    Anonym (anti) skrev 2024-11-25 22:27:58 följande:
    jo
    Anonym (J) skrev 2024-11-25 21:04:17 följande:
    Så i en tråd där TS frågar efter tips är det enda ni kan kläcka ur er att klanka ner på ketchup?
Svar på tråden Billig men näringsrik mat?