• jag84

Giftemål

Jag och min sambo har vart tillsammans  snart 2 år. Sambo bara i nån månad, men vi har praktiskt taget bott hos varandra längre än så :) 
    Vi kommer båda direkt ifrån längre förhållanden där vi båda var dom som valde att avsluta dessa. 

Vi har börjat prata om giftermål. Vi är båda oerhört kära och vill verkligen leva tillsammans. Men hur vet man att man inte går för fort fram?? Jag vill så mycket! Även min sambo, vi pratar om det en del. 

Kom gärna med tips och råd!

• Svar på tråden Giftemål
  • jag84
    Anonym (F) skrev 2024-11-25 11:29:15 följande:

Äktenskapsförord innan ni gifter er!

Vi har inga tillgångar direkt, så det är nog inget problem. 
  • jag84
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-25 12:21:55 följande:

Bott ihop nån månad? Vänta 3 år tills ni verkligen sett varandras bra o dåliga sidor. Älskar ni varann lika myclet då så fria.

Folk idag har så jävla bråttom. Gifter sig för dom är nykära och sen efter nått år bråkar dom så in i helvete. Så jag säger vänta. Det ändrar inget mer än att ni mer bundna till varann än idag. Vardagarna ser den samma ut.

Sen när det väl vankas bröllop. Håll det lågt i budget. Varför kasta 100k på en dag för vänner som skiter I vilket imorrn? Lägg dom pengarna på er själva i en lång resa istället. 

Vi har i stort sett bott ihop nåt år då jag vart sjukskriven, men fick gemensam lgh först för nån mån sen. Så vi känner varandra ganska bra ändå. 

Men förstår vad du menar också. 

Är man nykär efter ca 2 år menar du? :)

• jag84
    Fjäril kär skrev 2024-11-25 12:47:16 följande:

Exakt vad skulle vara bråttom efter 2 år ihop? 

Ja, är ju lite så man känner. Vi känner varandra väldigt bra nu, och vi har så fruktansvärt kul ihop!
    Jag har aldrig varit gift så vet inte riktigt hur man ska göra eller hur det ska känna :)
Svar på tråden Giftemål