• Anonym (Usch)

Äckligaste hände på toa

Måste berätta det äckligaste. Jag var och handlade på ett köpcenter igår och känner att jag behöver gå på toa. Gick in på en toa och ska lyfta locket. När jag tar tag i locket känner jag något kladdigt. Drar snabbt bort handen i panik och locket flyger upp medans jag fruktar det äckligaste. Vågar först inte titta men kollar sedan försiktigt och mycket riktigt, där är bajs. Min fina hand har fått en främmande människas vidriga bajs på sig. Blir förbannad och äcklad samtidigt som jag får kväljningar av synen och stanken. Ser även att hela undersidan av ringen är inkletad i bajs vad verkar vara medvetet. Asså vem f*n gör så? Så jävla vidrigt för oss som vill använda toan efter.

Tvättar händerna snabbt och ordentligt. Men inte släppa detta just nu. Att någon idiot saboterar sådär medvetet. Är ganska äckelmagad för kroppsvätskor och självklart händer en sådan sak mig.

• Svar på tråden Äckligaste hände på toa
  • Anonym (Li)
    Anonym (J) skrev 2024-11-25 16:08:17 följande:
    Den enda som tycker att du är rolig är du själv.
    Det här är inget skämt!! De flesta gör så men inte många pratar om det.
  • molly50
    Anonym (Li) skrev 2024-11-25 07:46:03 följande:
    Bajspartiklar finns det överallt! Det bästa är att ta med sig sakerna in på en restaurang och be dem fixa det. Det är inget farligt.
    Och riskera att andra människor får magsjuka. Nejdu.
    Men det förklarar ju att ni har flera magsjukor om året i din familj,om ni är så snuskiga.
  • molly50
    Anonym (Li) skrev 2024-11-25 12:57:35 följande:
    De flesta gör så men talar inte om det. Tänk om alla var lättkränkta istället. Det är inget farligt. Alla bakterier försvinner ju när man diskar dem.
    Det gör de inte. Diskmaskinen steriliserar inte då den inte diskar i så höga temperaturer som du tycks tro.

Och de flesta gör inte så. Var är i så fall de som du påstår håller med dig?
  • Anonym (Hej)

Dom som missköter sin hygien får bättre immunförsvar och tåligare mot sjukdomar.

• jeolpeol
    Anonym (Hej) skrev 2024-11-25 20:16:26 följande:

Dom som missköter sin hygien får bättre immunförsvar och tåligare mot sjukdomar.

Nu är det ju en definitionsfråga vad "missköta hygien" innebär. Visst, de människor som tvättar sig själva till förbannelse (jag har själv varit en av dessa) och får panik av smuts är ofta inte särskilt friska. Men jag jobbar inom vården och jag kan bekräfta att personer som struntar i att tvätta händerna efter toalettbesök och innan matlagning ofta drabbas av "oförklarliga" sjukdomstillstånd.

Sen ska man komma ihåg att andra människor kan drabbas om man själv missköter sin hygien. En person med nedsatt immunförsvar vill inte gärna komma i kontakt med en person som inte tvättar händerna.
  • Anonym (Li)

Är man så rädd för ofarliga bakterier så kan man inte äta på restaurang eller vara utomhus alls nästan.

• Anonym (Hmm)
    molly50 skrev 2024-11-25 20:12:15 följande:
    Det gör de inte. Diskmaskinen steriliserar inte då den inte diskar i så höga temperaturer som du tycks tro.

Och de flesta gör inte så. Var är i så fall de som du påstår håller med dig?
    Helt rätt där. Skulle aldrig någonsin diska muggsitsen och aldrig någonsin borsten i en diskmaskin - inte ens i en restuarangmaskin oavsett temperatur eller kemikalier.
    Kemikalierna i en diskmaskin är anpassade till att diska matrester - inte fekalier.
    Finns tydligen någon här som inte vill förstå hur det fungerar. 
    Mitt tips - slicka den ren istället för att diska - eller ät kall sallad på den restuarang som som diskat muggringen.
    Du har uppenbarligen problem med att förstå verkligheten.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Li) skrev 2024-11-25 21:55:10 följande:

Är man så rädd för ofarliga bakterier så kan man inte äta på restaurang eller vara utomhus alls nästan.

Vad har ofarliga bakterier att göra med att få avföring på handen som luktar och är kladdigt?
  • Anonym (Li)

Den här tråden handlar om att man inte vill ta i toaringen eller locket på köpcentret. Då kan man få den diskad så att man kan ta i den. Inte om bakterier i sallad.

• Anonym (Hej)

Ibland när jag bajsar så går det hål på toalettpappret när jag torkar mig så jag får bajs på fingrarna.

Då brukar jag torka bort bajset med lite toalettpapper. Jag brukar oftast inte tvätta händerna efter toalettbesök. Lite bakterier härdar immunförsvaret.

• Anonym (H)
    jeolpeol skrev 2024-11-25 16:53:09 följande:
    Jodå jag vet, dock är det ju inte tillåtet att anklaga folk för att trolleria så jag driver med 😁 
    Driva får man göra hur mycket man vill!

Av inläggen jag skrev denna lediga, regniga, familjelivsfulla dag så var kanske 30% seriösa, 30% halvseriösa och 30% ironiska, sarkastiska eller försök att vara rolig. Typ.
  • Anonym (H)
    Anonym (-) skrev 2024-11-25 16:54:30 följande:
    Vad tror du själv att jag menar? Knarkare, a-lagare, psykon som snackar med sig själva. 
    På ditt negativa, nedlåtande sätt att skriva kan man tro att du menar vanligt folk eller alla som inte är som du.
    Jag vill med all välmening upplysa dig om att en del saker du skriver kan tolkas oerhört nedlåtande. 
  • molly50
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-25 22:07:17 följande:
    Helt rätt där. Skulle aldrig någonsin diska muggsitsen och aldrig någonsin borsten i en diskmaskin - inte ens i en restuarangmaskin oavsett temperatur eller kemikalier.
    Kemikalierna i en diskmaskin är anpassade till att diska matrester - inte fekalier.
    Finns tydligen någon här som inte vill förstå hur det fungerar. 
    Mitt tips - slicka den ren istället för att diska - eller ät kall sallad på den restuarang som som diskat muggringen.
    Du har uppenbarligen problem med att förstå verkligheten.
    Nej,det är samma här. Vidrigt beteende.
    Men vi får hoppas på att personen bara trollar.
  • Anonym (Usch)
    molly50 skrev 2024-11-25 23:23:04 följande:
    Nej,det är samma här. Vidrigt beteende.
    Men vi får hoppas på att personen bara trollar.
    Verkar uppenbarligen som Li trollar. Vilken seriös människa tycker man ska gå runt med en nedbajsad toaring i ett köpcenter och fråga restauranger om att diska den?  Personen sitter säkert och skrattar åt alla som svarar
  • Anonym (Li)

Det gör jag verkligen inte!!!

• molly50
    Anonym (Usch) skrev 2024-11-26 06:16:47 följande:
    Verkar uppenbarligen som Li trollar. Vilken seriös människa tycker man ska gå runt med en nedbajsad toaring i ett köpcenter och fråga restauranger om att diska den?  Personen sitter säkert och skrattar åt alla som svarar
    Ja,det måste ju vara så.
    Hon påstod i sin egen tråd att hon kanske överdrev litegrann,men ändå var seriös.
    Efter inläggen i den här tråden så börjar jag tvivla starkt.
    Skulle det vara sant så är det på riktigt skrämmande.
  • molly50
    Anonym (Li) skrev 2024-11-26 08:52:20 följande:

Det gör jag verkligen inte!!!

Så du menar att du,seriöst,skulle ta med dig både toaring och toaborste och gå till en restaurang på ett köpcenter och be att få det diskat?
    Om så är fallet,vilken respons tror du att du skulle få då,både av restaurangen och andra människor som ser dig?
  • Anonym (Li)

Toaborstar har väl inte varit på tal i den här tråden!

• Anonym (-)
    Anonym (H) skrev 2024-11-25 23:22:52 följande:
    På ditt negativa, nedlåtande sätt att skriva kan man tro att du menar vanligt folk eller alla som inte är som du.
    Jag vill med all välmening upplysa dig om att en del saker du skriver kan tolkas oerhört nedlåtande. 
    Jag pratar om skumma typer som inte bryr sig om att visa hänsyn till sina medmänniskor, i detta fall vad hygien och toalettetikett anbelangar.

Något som också är vanligare att se hos vissa folkgrupper, bl.a. fylletrattar och narkomaner, som inte ens tar hänsyn till sig själva eller sin egen hälsa. Har sett åtskilliga exempel på deras smutsiga vanor och känt lukten om inte annat. Sprit och smuts luktar de vanligen och detta vet nog de flesta, även om ingen talar om det. 

Och jag bryr mig inte om du tycker detta är nedlåtande. Jag påpekar bara sanningen såsom jag upplevt den med egen erfarenhet. 
Svar på tråden Äckligaste hände på toa