• Anonym (Usch)

Äckligaste hände på toa

Måste berätta det äckligaste. Jag var och handlade på ett köpcenter igår och känner att jag behöver gå på toa. Gick in på en toa och ska lyfta locket. När jag tar tag i locket känner jag något kladdigt. Drar snabbt bort handen i panik och locket flyger upp medans jag fruktar det äckligaste. Vågar först inte titta men kollar sedan försiktigt och mycket riktigt, där är bajs. Min fina hand har fått en främmande människas vidriga bajs på sig. Blir förbannad och äcklad samtidigt som jag får kväljningar av synen och stanken. Ser även att hela undersidan av ringen är inkletad i bajs vad verkar vara medvetet. Asså vem f*n gör så? Så jävla vidrigt för oss som vill använda toan efter.

Tvättar händerna snabbt och ordentligt. Men inte släppa detta just nu. Att någon idiot saboterar sådär medvetet. Är ganska äckelmagad för kroppsvätskor och självklart händer en sådan sak mig.

• Svar på tråden Äckligaste hände på toa
  • Anonym (-)

Använder inte offentliga toaletter ens, inte såna på köpcentrum iallafall, där kreti och pleti rör sig fritt. 

Om naturen skulle kalla lite extra högt på en så smiter jag in på en bibliotekstoalett istället. Har bara positiva erfarenheter av såna. Varför vet jag inte. Kanske är det mest fler vettiga människor som hänger där. 

• molly50
    Anonym (-) skrev 2024-11-24 23:16:21 följande:

Använder inte offentliga toaletter ens, inte såna på köpcentrum iallafall, där kreti och pleti rör sig fritt. 

Om naturen skulle kalla lite extra högt på en så smiter jag in på en bibliotekstoalett istället. Har bara positiva erfarenheter av såna. Varför vet jag inte. Kanske är det mest fler vettiga människor som hänger där. 

Jag har varit med om att en toalett på ett bibliotek var full med bajs och att personen som varit där inte hade spolat efter sig.
    Jag påpekade detta för personalen som fick ta hand om det.
  • Anonym (-)
    molly50 skrev 2024-11-24 23:23:31 följande:
    Jag har varit med om att en toalett på ett bibliotek var full med bajs och att personen som varit där inte hade spolat efter sig.
    Jag påpekade detta för personalen som fick ta hand om det.
    Måtte väl ha varit nån långfungerande knasboll då. Trist upplevelse. Jag tror fortfarande på min egen teori dock. Bibliotek drar inte till sig samma suspekta klientel som de större köpcentren. Eller ja, inte enligt min erfarenhet då. 
  • molly50
    Anonym (Li) skrev 2024-11-24 17:37:01 följande:

Tänk om alla vore så lättkränkta. Det är bakterier överallt och det är bara att tvätta bort dem. Sen kan man ta med sig locket ut och be någon personal som går förbi eller gå in på ett av köpcentrets matställen och be dem köra locket och ringen i sin diskmaskin.

Det handlar inte om att vara kränkt utan om att det är ett vidrigt beteende att göra så och sen inte ta rätt på det efter sig.
    Man undrar ju om de beter sig på samma sätt när de är hemma.

Visst kan man säga till personal som får ta hand om det.
    Men aldrig att jag skulle släpa med mig toaborste och toaring ut.
    Varför ska man göra det?
  • molly50
    Anonym (-) skrev 2024-11-24 23:26:40 följande:
    Måtte väl ha varit nån långfungerande knasboll då. Trist upplevelse. Jag tror fortfarande på min egen teori dock. Bibliotek drar inte till sig samma suspekta klientel som de större köpcentren. Eller ja, inte enligt min erfarenhet då. 
    Det var den enda gången jag har varit med om det på ett bibliotek.
    Men jag har varit med om det på sjukhus också.
    Det finns uppenbarligen klåpare som inte bryr sig.
  • Anonym (-)
    molly50 skrev 2024-11-24 23:29:53 följande:
    Det var den enda gången jag har varit med om det på ett bibliotek.
    Men jag har varit med om det på sjukhus också.
    Det finns uppenbarligen klåpare som inte bryr sig.
    Ja, eller om det rör sig kring barn rentav? Mina värsta upplevelser, förutom köpcentrum, har nog varit skoltoaletter, särskilt i högstadiet. Många lata fjortisar som inte bryr sig om vett och toalettetikett kanske. 
  • Eurydike

På toaletten på högskolan var det någon som hade bajsat på ringen. På baksidan av ringen. Jag bara vände och gick ut så fort som möjligt 😝

• molly50
    Anonym (-) skrev 2024-11-24 23:36:30 följande:
    Ja, eller om det rör sig kring barn rentav? Mina värsta upplevelser, förutom köpcentrum, har nog varit skoltoaletter, särskilt i högstadiet. Många lata fjortisar som inte bryr sig om vett och toalettetikett kanske. 
    Ja,det har även mina barn berättat om.
    Att toaletterna var så snuskiga och nerpinkade att de hellre höll sig tills de kom hem och kunde gå på toan hemma.
  • Anonym (H)
    Raggartjejen skrev 2024-11-24 13:13:27 följande:
    Samma här!
    Jag brukar även använda plasthandskar (såna som finns i b.l.a vården) när jag går på offentliga toaletter.
    Det får ju ändå finnas gränser för hur fjollig man får lov att bli, tänker jag.
  • Anonym (A)

Fyfan vad äckligt? stackars dig!!

Svar på tråden Äckligaste hände på toa