• Anonym (D)

Behöver råd, dålig relation..

Mår illa av ångest. Jag är I en relation som inte är bra, bor inte ihop, försöker avsluta men är rädd. Har blivit mycket värre på sistone. Han har misshandlat  mig många gånger och tvingat mig till sex, har anmält några gånger och gått på förhör 
    Jag har fått självmordstankar pga det här och har ångest. Han säger att ingen tror mig eftersom jag mår dåligt men jag mår ju dåligt för det han gör. Jag vågar inte anmäla igen lite för det, rädd att inte bli trodd, att dom bara kommer tänka att jag mår dåligt.Jag är bara så rädd, vet inte vad jag ska göra

• Svar på tråden Behöver råd, dålig relation..
  • felicityporter

Jag beklagar verkligen det du fått utstå! De goda nyheterna är att ni inte bor ihop och att du anmält honom tidigare, då är det enklare att avsluta er relation än om du tvingats bo under samma tak. Eftersom du anmält honom tidigare bör du berätta för polisen om hur rädd du är för honom, berätta ärligt att du vill avsluta er relation men är rädd för vad han kan tänkas göra med dig. De är skyldiga att hjälpa dig! Det finns också en speciell organisation jag dessvärre glömt namnet på som har ett nära samarbete med polisen och som arbetar med att hjälpa kvinnor i din situation, polisen borde redan hänvisat dig dit men om inte begär att få kontaktuppgifter till dem.

Jag önskar dig all lycka!

• Anonym (Kvinnofridslinjen)

RING kvinnofridslinjen 020-50 50 50, dom kan hjälpa och stötta och komma med råd om hur du kan gå till väga!

• Anonym (D)
    felicityporter skrev 2024-11-23 16:21:39 följande:

Jag beklagar verkligen det du fått utstå! De goda nyheterna är att ni inte bor ihop och att du anmält honom tidigare, då är det enklare att avsluta er relation än om du tvingats bo under samma tak. Eftersom du anmält honom tidigare bör du berätta för polisen om hur rädd du är för honom, berätta ärligt att du vill avsluta er relation men är rädd för vad han kan tänkas göra med dig. De är skyldiga att hjälpa dig! Det finns också en speciell organisation jag dessvärre glömt namnet på som har ett nära samarbete med polisen och som arbetar med att hjälpa kvinnor i din situation, polisen borde redan hänvisat dig dit men om inte begär att få kontaktuppgifter till dem.

Jag önskar dig all lycka!

Jag tror polisen vet hur rädd jag är för det jag anmält han för är ganska många skador. Grejen är att jag är rädd att berätta igen, är troligtvis gravid. Han vill ses ikväll och jag vill inte men är rädd att han kommer slå mig mer om jag intw träffar han. Förlåt, är jätte orolig. Tack att du svarade
  • Anonym (D)
    Anonym (Kvinnofridslinjen) skrev 2024-11-23 16:39:17 följande:

RING kvinnofridslinjen 020-50 50 50, dom kan hjälpa och stötta och komma med råd om hur du kan gå till väga!

Tack, pratat med dom en gång men dom sa mest att jag skulle ringa polisen. 
  • Anonym (Ap7)
    Anonym (D) skrev 2024-11-23 16:46:49 följande:
    Jag tror polisen vet hur rädd jag är för det jag anmält han för är ganska många skador. Grejen är att jag är rädd att berätta igen, är troligtvis gravid. Han vill ses ikväll och jag vill inte men är rädd att han kommer slå mig mer om jag intw träffar han. Förlåt, är jätte orolig. Tack att du svarade
    Snälla, snälla du! Skaffa inte barn med den mannen. Du kommer aldrig att bli av med honom då. Alla barn förtjänar en bra pappa.
  • Anonym (D)
    Anonym (Ap7) skrev 2024-11-23 16:52:44 följande:
    Snälla, snälla du! Skaffa inte barn med den mannen. Du kommer aldrig att bli av med honom då. Alla barn förtjänar en bra pappa.
    Håller med.  Vet inte vad jag ska göra just nu, kan inte behålla, är bara rädd och orolig
  • felicityporter
    Anonym (D) skrev 2024-11-23 17:05:42 följande:
    Håller med.  Vet inte vad jag ska göra just nu, kan inte behålla, är bara rädd och orolig
    Fokusera först på att avsluta relationen med denna man och upphör med all kontakt. Kontakta polisen igen och berätta hela din story igen och att du försöker avsluta denna relation och hur rädd du är, de kommer hjälpa dig och hänvisa dig folk som är proffs på sånt här. Om inte - kräv att de gör det! Du är stark och klarar detta!
  • felicityporter

Och spara alla meddelanden från honom! Visa för polis om han hotar dig! Ringer han dig spela in alla samtal, har du ingen app för detta så skit i att svara honom. Se till att få precis allt han säger och gör dokumenterat.

• Anonym (D)
    felicityporter skrev 2024-11-23 17:22:39 följande:
    Fokusera först på att avsluta relationen med denna man och upphör med all kontakt. Kontakta polisen igen och berätta hela din story igen och att du försöker avsluta denna relation och hur rädd du är, de kommer hjälpa dig och hänvisa dig folk som är proffs på sånt här. Om inte - kräv att de gör det! Du är stark och klarar detta!
    Jo men jag är rädd för vad som händer när jag def avslutar. Han har slagit mig så jag sökt vård på sjukhus  Jag funderar på att ringa polisen igen men just nu har ju inget hänt, kan jag ringa ändå? 
    Jag är rätt säker på att det kommer bli illa sen men man kan ju inte ringa iñan
  • felicityporter
    Anonym (D) skrev 2024-11-23 18:00:03 följande:
    Jo men jag är rädd för vad som händer när jag def avslutar. Han har slagit mig så jag sökt vård på sjukhus  Jag funderar på att ringa polisen igen men just nu har ju inget hänt, kan jag ringa ändå? 
    Jag är rätt säker på att det kommer bli illa sen men man kan ju inte ringa iñan
    Jo, det kan du visst det. Fråga dem som jag skrev innan om hur du bör göra, fråga dem om deras experter de har som jobbar med kvinnor i sådana här situationer och be dem att koppla dig till dem eller att de ska ringa upp dig snarast. Jag vet att de har det, det är därför jag pressar dig så mycket att ringa polisen eftersom jag själv blivit erbjuden den hjälpen tidigare men dessvärre tackade nej.
Svar på tråden Behöver råd, dålig relation..