• Anonym (D)

Behöver råd, dålig relation..

Mår illa av ångest. Jag är I en relation som inte är bra, bor inte ihop, försöker avsluta men är rädd. Har blivit mycket värre på sistone. Han har misshandlat  mig många gånger och tvingat mig till sex, har anmält några gånger och gått på förhör 
    Jag har fått självmordstankar pga det här och har ångest. Han säger att ingen tror mig eftersom jag mår dåligt men jag mår ju dåligt för det han gör. Jag vågar inte anmäla igen lite för det, rädd att inte bli trodd, att dom bara kommer tänka att jag mår dåligt.Jag är bara så rädd, vet inte vad jag ska göra

• Svar på tråden Behöver råd, dålig relation..
  • Anonym (Anmäl!)
    felicityporter skrev 2024-11-23 17:22:39 följande:
    Fokusera först på att avsluta relationen med denna man och upphör med all kontakt. Kontakta polisen igen och berätta hela din story igen och att du försöker avsluta denna relation och hur rädd du är, de kommer hjälpa dig och hänvisa dig folk som är proffs på sånt här. Om inte - kräv att de gör det! Du är stark och klarar detta!
    Nej hon ska inte avsluta innan hon ringer polisen, har du inte hört om alla kvinnomord som begås när kvinnan gör slut? Hon är heller inte skyldig honom att avsluta något så som han betett sig. Hon ska bara göra DN polisanmälan och kontakta en kvinnojour.
  • Anonym (Utväg)
    felicityporter skrev 2024-11-23 16:21:39 följande:

Jag beklagar verkligen det du fått utstå! De goda nyheterna är att ni inte bor ihop och att du anmält honom tidigare, då är det enklare att avsluta er relation än om du tvingats bo under samma tak. Eftersom du anmält honom tidigare bör du berätta för polisen om hur rädd du är för honom, berätta ärligt att du vill avsluta er relation men är rädd för vad han kan tänkas göra med dig. De är skyldiga att hjälpa dig! Det finns också en speciell organisation jag dessvärre glömt namnet på som har ett nära samarbete med polisen och som arbetar med att hjälpa kvinnor i din situation, polisen borde redan hänvisat dig dit men om inte begär att få kontaktuppgifter till dem.

Jag önskar dig all lycka!

Tänker du på utväg?
  • Anonym (Djbcf)
    Anonym (Ap7) skrev 2024-11-23 16:52:44 följande:
    Snälla, snälla du! Skaffa inte barn med den mannen. Du kommer aldrig att bli av med honom då. Alla barn förtjänar en bra pappa.
    Hur tänkte du nu?
    Alla som har en dålig pappa förtjänar inte att finnas? 
    Många personer har en dålig pappa. 
  • Anonym (Kille)

Ta kontakt med en kvinnojour och berätta om ditt problem och gör sen en Polisanmälan. Öppna absolut inte dörren om han ringer på. Gör inte slut förens du har kontaktat kvinnojouren och Polisen. Så länge du inte öppnar dörren så kan han inget göra. Prata med någon anhörig som du litar på eller en god vän som kan hjälpa dig i detta. 

• Anonym (Suck)
    Anonym (Djbcf) skrev 2024-11-24 13:53:24 följande:
    Hur tänkte du nu?
    Men lägg ner! Snacka om att övertolka till förbannelse.

Vore det inte bättre om man kan förebygga att dåliga personer blir föräldrar? Och att Ts slipper ha med en sån person som pappan att göra hela livet?

Personen menade självklart inte att vi gemensamt borde mörda alla nu levande med dåliga pappor!
  • Anonym (Djbcf)
    Anonym (Suck) skrev 2024-11-25 12:19:38 följande:
    Men lägg ner! Snacka om att övertolka till förbannelse.

Vore det inte bättre om man kan förebygga att dåliga personer blir föräldrar? Och att Ts slipper ha med en sån person som pappan att göra hela livet?

Personen menade självklart inte att vi gemensamt borde mörda alla nu levande med dåliga pappor!
    Du och den andra personen förespråkar abort för att mannen är en dålig pappa. Vansinne att abortera sitt barn pga en sån anledning. 
    Om man ska genomgå en abort, bör det finnas mer ömmande skäl. 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Djbcf) skrev 2024-11-25 12:24:42 följande:
    Du och den andra personen förespråkar abort för att mannen är en dålig pappa. Vansinne att abortera sitt barn pga en sån anledning. 
    Du behöver inte göra abort själv. Det är upp till var och en. Har du ens rätt könsceller för att kunna bli gravid?

Däremot hur du kan gå in på abortmotstånd i en tråd som denna, skämmes ta mig fn!
    Om Ts lyssnar på dig så är hon förmodligen död snart.
  • Anonym (Djbcf)
    Anonym (Suck) skrev 2024-11-25 12:47:10 följande:
    Du behöver inte göra abort själv. Det är upp till var och en. Har du ens rätt könsceller för att kunna bli gravid?

Däremot hur du kan gå in på abortmotstånd i en tråd som denna, skämmes ta mig fn!
    Om Ts lyssnar på dig så är hon förmodligen död snart.
    Var har jag skrivit att ts ska stanna?
    Ts bör givetvis lämna. 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Djbcf) skrev 2024-11-25 12:51:13 följande:
    Ts bör givetvis lämna. 
    Så hon ska gå direkt från en våldsam galning som tryckt ner henne länge, till att lämna och bli en stabil supermamma direkt?
    Visst finns det såna lyckliga historier, absolut. Själv tror jag att ts behöver lugn och ro och få läka ordentligt först. Och det är större risk att barnet själv mår dåligt och även får andra att må dåligt i framtiden med en sån pappa.
    Oavsett så är det enbart hennes val.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Djbcf) skrev 2024-11-24 13:53:24 följande:
    Hur tänkte du nu?
    I det här läget finns inget barn som har en dålig pappa. 

Varför frivilligt föda ett barn när man vet att pappan är våldsam, vad är meningen med det? TS kan skaffa barn med en bättre man istället. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Djbcf) skrev 2024-11-25 12:24:42 följande:
    Vilken tur då att vi har fri abort i Sverige. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Djbcf) skrev 2024-11-25 12:51:13 följande:
    Ts bör givetvis lämna. 
    Och riskera att både hon och barnet dödas? Eller att han misshandlar TS så svårt att barnet dör i hennes mage?

Hur tänker du, att mannen bara kommer att finna sig i att ha ett barn som han aldrig får träffa? Eller att TS ska ha kontakt med honom för att han rätt till att träffa sitt barn?
  • Anonym (Stopp)

Om du inte träffar honom kan han inte skada dig. Släpp inte in honom, gå inte hem till honom. Be en vän följa dig om du är rädd för att ska dyka upp. Ring polisen om han är vid din bostad. Prata med dina grannar och be dem ringa polisen om han är i huset.

Varför måste du träffa honom? Vad har han för hållhake på dig? Är det viktigare än ditt liv? 

Svar på tråden Behöver råd, dålig relation..