• Gaskarl

Hjärtat

Anonym (K) skrev 2024-11-22 14:46:40 följande:

Helt opassande. Förstår att du känner dig obekväm! Säg ifrån nästa gång du ser honom, eller åtminstone om det händer igen. Spänn ögonen i honom och säg till att det verkligen inte är lämpligt att säga så till okända unga kvinnor.

Hur vet vi att TS är en kvinna, dessutom ung?
  • Gaskarl
    Anonym (K) skrev 2024-11-22 17:05:27 följande:
    Kvalificerad gissning.
    Kan också vara en hen med ångest.
  • Gaskarl
    Anonym (K) skrev 2024-11-22 17:15:04 följande:

Märkligt att så många i tråden försöker släta över den där mannens beteende mot ts. Att kalla en främling för "hjärtat" är i bästa fall för familjärt, i värsta fall förminskande. Oavsett inte alls ok.

Dessutom berättar ts att hon (ja jag gissar fortfarande att ts är en hon!!! och hon får gärna motsäga mig om jag har fel och det istället gäller en medelålders man eller nåt) lider av olika slags ångest, men det slätas också över i stort sett, hon ska minsann bara tåla detta. Aldrig!

Jag, som inte lider av ångest på detta sätt, skulle också ha hajat till och antagligen sagt ifrån. Inte på ett aggressivt, men ändå markerande sätt.

Vem i din närhet får säga snälla saker, som inte du bestämt vad det är? Och vid vilket tillfälle?
  • Gaskarl

Man kan absolut raljera över människor med ångest, men ärligt, jag tycker fan synd om den unga, moderna människan, om TS nu är ung. Man läser så många trådar om denna misstänksamhet, idag ångest för att någon yttrade något snällt, så var iaf säkert tanken. Gör några veckor sedan var det en ung kvinna som undrade varför hennes pojkvän sagt, "tack för idag" ..Alltså vad har frambringar all denna osäkerhet..Är inte normalt hyfs och artighet vanligt bland de yngre? Man häpnar ett par tre gånger varje vecka

• Gaskarl
    Anonym (K) skrev 2024-11-22 17:36:33 följande:

Gränslösa människor verkar det då finnas gott om!

Alla behövs. 
Svar på tråden Hjärtat