Inlägg från: Anonym (Bobb) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bobb)

Stressad av jobbiga ljud

En genomsnittlig tioåring förstår visst det här med att visa hänsyn. 

Vi bestämde nyligen att man inte får se på YouTube på familjens TV i vardagsrummet. Vill man göra det är det på sin telefon eller dator. Och givetvis på en volym som inte stör andra. 

Min man och jag blir också jättestressade av allt skrik som flera av de där filmerna har. Och det stressar när klippen är korta så att ljudbilden i rummet hela tiden förändras. 

• Anonym (Bobb)
    Anonym (Känslig) skrev 2024-11-22 11:30:59 följande:
    Jag försöker verkligen införa lite mer disciplin. Men pojken har ADHD och jag behöver lära mig mer om hur man på bästa sätt stöttar och sätter gränser för ett barn med denna diagnos.

Har pappan också ADHD och därför svårt att skapa struktur och regler för sin son? 

• Anonym (Bobb)
    Anonym (gg) skrev 2024-11-22 12:48:31 följande:

Sätta gränser fungerar bäst med någon form av belöning. Elller förklaring till hur det känns för dig i ditt huvud.

Bra idé!

Erbjud pojken något roligt i utbyte mot att han ändrar sitt beteende för din skull. Eller finns det något du gör som han stör sig på som du kan sluta med? 

• Anonym (Bobb)
    Anonym (Känslig) skrev 2024-11-22 15:38:25 följande:
    Ja jag är en väldigt mogen person. Så jag försöker lösa det på ett vuxet sätt genom att spela ljud som inte barnet gillar.
    Nu förstår jag inte alls vad du menar. Varför skulle du spela  ljud han inte gillar? 
Svar på tråden Stressad av jobbiga ljud