Inlägg från: Anonym (Känslig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Känslig)

Stressad av jobbiga ljud

Min partners 10 åriga son älskar att titta på Youtube. Särskilt på extremt skrikiga videos där det alltid låter som om någon har panik. Det där ska i princip alltid vara på antingen på TV eller på telefon. Jag blir otroligt stressad så där att man får ett tryck över bröstet av de där ljuden och videorna. Eftersom han bara är 10 år så förstår han inte hänsyn för andra människor. Min partner tycker inte att det är ett problem eftersom det är typ hans enda stora intresse och att jag ska sluta fjanta mig. Jag försöker sluta fjanta mig men den där stressen slår till mig så hårt. Vad kan vi göra? Det börjar bli såpass jobbigt för mig att jag funderar på att avsluta relationen.

• Svar på tråden Stressad av jobbiga ljud
  • Anonym (Känslig)
    Anonym (Enkelt) skrev 2024-11-22 10:31:57 följande:

Skaffa hörlurar till pojken - problemet löst (får då förstås titta på telefonen och inte tv:n, en lagom kompromiss).

Det var så vi löste det för typ ett år sedan. Men barnet glömmer/appar bort lurarna. Min partner tycker det är kränkande mot barnet att inte kunna titta på sina Youtube filmer i vardagsrummet....
  • Anonym (Känslig)
    Anonym (gg) skrev 2024-11-22 11:04:00 följande:

Köp gaminglurar? Svåra att tappa bort och du kan ju skaffa såna som pluggas i datorn så blir de svåra att glömma.

Han har ett par svindyra gaminglurar. Men trivs inte i dem.
  • Anonym (Känslig)
    Anonym (gg) skrev 2024-11-22 11:22:07 följande:
    Då är det nog mer disciplin som gäller. Man måste faktiskt respektera andra.
    Jag försöker verkligen införa lite mer disciplin. Men pojken har ADHD och jag behöver lära mig mer om hur man på bästa sätt stöttar och sätter gränser för ett barn med denna diagnos.
  • Anonym (Känslig)
    Anonym (Bobb) skrev 2024-11-22 15:29:01 följande:

Bra idé!

Erbjud pojken något roligt i utbyte mot att han ändrar sitt beteende för din skull. Eller finns det något du gör som han stör sig på som du kan sluta med? 

Ja jag är en väldigt mogen person. Så jag försöker lösa det på ett vuxet sätt genom att spela ljud som inte barnet gillar.
Svar på tråden Stressad av jobbiga ljud