• Anonym (G)

Mamman vägrade låta mig vara med på läkarbesök

Om ni har gemensam vårdnad så nej, hon kan inte hindra dig från att vara med. Du skulle ha gått ändå och låtit henne skämma ut sig.

• Anonym (G)
    Anonym (moffe) skrev 2024-11-22 10:19:33 följande:

Hänt och hänt, det är hon som fått nått psykotiskt kontrollbehov utan dess like. Det är saker jag gör som hon tycker gör fel och fått för sig saker, hittar på och försöker få mig att verka värdelös. Sen kräver hon framförhållning på flera dagar från mitt håll medan hon själv kan komma dagen innan eller samma dag och ändra sig när det gäller barnen. Har aldrig varit några problem förut att hänga med på läkarbesök.

Den här gången hade jag inte räknat med att hinna vara med själv då jag var uppbokad själv men blev klar tidigare och bad att få vara med. Det är då hon vägrar mig tillträde och ville inte ställa till med någon scen på sjukhuset för barnets skull. 

Sätt samma krav tillbaka då! Att ni t ex inte ändrar dagar med kort framförhållning. Säg ifrån att du sköter dina dagar som du vill, dvs hur du sköter barnen. Det behöver hon inte ha några åsikter om så länge barnen inte far illa (och det gör de inte som det låter iaf). Kommer hon med åsikter så svara inte emot, bara påpeka att barnen har det bra och att du sköter dina veckor, punkt där. Upprepa i oändlighet om du måste eller var bara tyst tills hon slutar tjata.

Kan bli aktuellt med samarbetssamtal hos FR i framtiden om hon fortsätter.
Svar på tråden Mamman vägrade låta mig vara med på läkarbesök