• Anonym (moffe)

Mamman vägrade låta mig vara med på läkarbesök

Hade ett bokat läkarbesök för vårt gemensamma barn idag, har aldrig varit några problem förut, mamman har låtit mig vara med oavsett vems vecka det varit. Men nu av nån anledning så vägrade hon låta mig komma dit. Om jag kom skulle hon ställa till med en scen och hon hade sina föräldrar med sig, det räckte och de ville vara ifred. Sen anklagade hon mig för att jag ändå inte bryr mig. 

Finns det någon rätt för den andra föräldern att säga "nej du får inte vara med"?

Känner tyvärr på mig att det här kan upprepas nu när hon märkt att det funkade.

• Svar på tråden Mamman vägrade låta mig vara med på läkarbesök
  • Spucks

Har ert barn någon svår sjukdom, eller varför gör ni familjeutflykter av läkarbesök?

• Anonym (L)

Det är inte så att du utelämnar någon information?

Hela situationen ger vibbar av att du har gjort något. Det är väldigt sällan en person beter sig så helt utan anledning. 

Och nej, jag skriver inte det för att du är man. Jag hade undrat samma sak om du var mamman. 

Något måste ju ha hänt mellan er. 

• Anonym (G)

Om ni har gemensam vårdnad så nej, hon kan inte hindra dig från att vara med. Du skulle ha gått ändå och låtit henne skämma ut sig.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (L) skrev 2024-11-21 19:12:55 följande:

Det är inte så att du utelämnar någon information?

Hela situationen ger vibbar av att du har gjort något. Det är väldigt sällan en person beter sig så helt utan anledning. 

Och nej, jag skriver inte det för att du är man. Jag hade undrat samma sak om du var mamman. 

Något måste ju ha hänt mellan er. 

Undrar samma sak
Svar på tråden Mamman vägrade låta mig vara med på läkarbesök