Min hyresvärd och vän går mig på nerverna
Jag ska försöka hålla mig kort, jag har en manlig vän som i början av vår vänskap berättade att han va kär i mig. Jag sa direkt att jag inget intresse hade men va gärna hans kompis. Han skrev konstant till mig och detta blev jobbigt eftersom jag inte kunde hantera situationen. Jag bad honom backa även som vän. (Han är dessutom gift).
Med åren har det lättat och vi kunde ha en fungerande relation som vänner. Han erbjöd mig jobb och det fungerade. Ett tag... plötsligt könde jag av väldigt tydligt att han va ute efter mer av mig. Jag mådde inte alls bra av situationen så jag bytte jobb.
Jag hyr bostad utav honom nu och hittar jag nått annat så kommer jag flytta då detta inte heller är hållbart. Han skriver ofta att han ska komma och greja med nått kring fastigheten i trädgården. Han frågar om vi kan ta en kaffe. Vilket är helt okej nån gång ibland men han verkar ha ärenden här varje vecka nu. Ibland flera. Lägenheten uppehåll min är tom och han använder den ducäschen flera gånger i veckan och det skickar han och informerar mig om innan så han kan bli bjuden på kaffe. Garanterat. Sista tiden har jag åkt hemifrån när han kommit. Han . Förutom att flytta och inte svara honom, hur ska jag hantera detta?
Någon som har lite kloka råd?