• Anonym (M)

Exfru håller inte överenskommelse

Tja. Jag undrar vad jag kan göra i min situation? När min fru och jag skiljde oss var vi överens om att ha delad vårdnad och barnen VV men så har det inte blivit utan barnen är hos mig ibland flera dagar även under hennes veckor. Från början var jag ok med det eftersom jag fick träffa barnen oftare men nu börjar det kännas som om hon utnyttjar mig. Hon nekar och tycker inte det stämmer och har bortförklaringar till allt. Jag börjar bli sjukt jäkla less.

• Svar på tråden Exfru håller inte överenskommelse
  • Anonym (M)
    Anonym (s) skrev 2024-11-21 18:48:07 följande:

Jaha. Du är less på henne= OK

Men du får mer tid med barnen och dessa är ingen ide att ha som brickor i ett spel. Så vad är det värt att bråka om?

Det skrev jag inte. Jag skrev att jag är less på att hon utnyttjar mig. Skulle inte du bli less om någon utnyttjade dig? Du hade inget vettigt att tillföra eller?
  • Anonym (M)
    Anonym (Uh) skrev 2024-11-21 19:01:08 följande:

Styr om underhållet

Kan du utveckla?
  • Anonym (M)
    Studentpappa skrev 2024-11-21 22:19:45 följande:
    Är barnen mer hos dig ska hon ju betala underhåll antar jag?
    Jag får titta på det. Men framförallt vill jag att hon håller vår överenskommelse och tar sitt föräldraansvar.
  • Anonym (M)
    Anonym (Pappa) skrev 2024-11-22 00:42:18 följande:

Prata med henne om det och säg att om hon inte tar varannan vecka som ni sagt så vill du ha underhåll av henne. Om hon säger nej kontaktar du familjerätten.

Jag har pratat med henne flera gånger men hon tar inte till sig men jag vill inte bli ovän med henne eftersom vi behöver samarbeta kring våra barn. Det skulle nog blivet jäkla liv om jag kontaktade familjerätten. 
Svar på tråden Exfru håller inte överenskommelse