• Anonym (M)

Exfru håller inte överenskommelse

Tja. Jag undrar vad jag kan göra i min situation? När min fru och jag skiljde oss var vi överens om att ha delad vårdnad och barnen VV men så har det inte blivit utan barnen är hos mig ibland flera dagar även under hennes veckor. Från början var jag ok med det eftersom jag fick träffa barnen oftare men nu börjar det kännas som om hon utnyttjar mig. Hon nekar och tycker inte det stämmer och har bortförklaringar till allt. Jag börjar bli sjukt jäkla less.

• Svar på tråden Exfru håller inte överenskommelse
  • Anonym (s)

Jaha. Du är less på henne= OK

Men du får mer tid med barnen och dessa är ingen ide att ha som brickor i ett spel. Så vad är det värt att bråka om?

• Anonym (M)
    Anonym (s) skrev 2024-11-21 18:48:07 följande:

Jaha. Du är less på henne= OK

Men du får mer tid med barnen och dessa är ingen ide att ha som brickor i ett spel. Så vad är det värt att bråka om?

Det skrev jag inte. Jag skrev att jag är less på att hon utnyttjar mig. Skulle inte du bli less om någon utnyttjade dig? Du hade inget vettigt att tillföra eller?
  • Anonym (M)
    Anonym (Uh) skrev 2024-11-21 19:01:08 följande:

Styr om underhållet

Kan du utveckla?
  • Studentpappa
    Anonym (M) skrev 2024-11-21 19:03:37 följande:
    Kan du utveckla?
    Är barnen mer hos dig ska hon ju betala underhåll antar jag?
    Ride it like you stole it
  • Anonym (s)
    Anonym (M) skrev 2024-11-21 18:57:51 följande:
    Det skrev jag inte. Jag skrev att jag är less på att hon utnyttjar mig. Skulle inte du bli less om någon utnyttjade dig? Du hade inget vettigt att tillföra eller?
    Nej, inte om du inte vill se andra sidor. Du får MER tid med dina barn, att hålla ilska mot exet för det är meningslöst. Nu är situationen som den är. Om några år lär barnen kunna bestämma mer själv hur de ska fördela sin tid. Ungefär i samband med att de inte vill spendera tid med föräldrarna alls.
  • Anonym (Pappa)

Prata med henne om det och säg att om hon inte tar varannan vecka som ni sagt så vill du ha underhåll av henne. Om hon säger nej kontaktar du familjerätten.

• Anonym (M)
    Studentpappa skrev 2024-11-21 22:19:45 följande:
    Är barnen mer hos dig ska hon ju betala underhåll antar jag?
    Jag får titta på det. Men framförallt vill jag att hon håller vår överenskommelse och tar sitt föräldraansvar.
  • Anonym (M)
    Anonym (Pappa) skrev 2024-11-22 00:42:18 följande:

Prata med henne om det och säg att om hon inte tar varannan vecka som ni sagt så vill du ha underhåll av henne. Om hon säger nej kontaktar du familjerätten.

Jag har pratat med henne flera gånger men hon tar inte till sig men jag vill inte bli ovän med henne eftersom vi behöver samarbeta kring våra barn. Det skulle nog blivet jäkla liv om jag kontaktade familjerätten. 
  • Anonym (stack)
    Anonym (M) skrev 2024-11-21 18:21:16 följande:
    Exfru håller inte överenskommelse

Tja. Jag undrar vad jag kan göra i min situation? När min fru och jag skiljde oss var vi överens om att ha delad vårdnad och barnen VV men så har det inte blivit utan barnen är hos mig ibland flera dagar även under hennes veckor. Från början var jag ok med det eftersom jag fick träffa barnen oftare men nu börjar det kännas som om hon utnyttjar mig. Hon nekar och tycker inte det stämmer och har bortförklaringar till allt. Jag börjar bli sjukt jäkla less.

Stackars barn. Föräldrar som bråkar om att de tvingas ha sina barn för mycket. Så välkomna och önskade barnen måste känna sig. Och vad bra det blir för barn när föräldrarna skiljer sig, för då upphör alla bråk och livet blir tip-top för barnen. 
  • Anonym (Tips från coachen)
    Anonym (M) skrev 2024-11-22 00:47:21 följande:
    Jag får titta på det. Men framförallt vill jag att hon håller vår överenskommelse och tar sitt föräldraansvar.
    Det kan du inte få henne att göra. Hon är en vuxen person som tar sina egna val. Det du kan göra är att kalla henne på möte hos Familjerätten för att diskutera boendefrågan, kanske barnen ska vara hos dig mer på permanent basis? Men då ska hon också betala underhåll. Säg åt henne att du annars förväntar dig att hon tar barnen när det är hennes dagar, att du har tyckt att det var ok att ställa upp någon gång ibland när det har varit viktigt men att det har gått överstyr till där du känner dig utnyttjad och att det är dags att återgå till det ni kommit överens om.
  • Anonym (Tips från coachen)
    Anonym (M) skrev 2024-11-22 00:52:07 följande:
    Jag har pratat med henne flera gånger men hon tar inte till sig men jag vill inte bli ovän med henne eftersom vi behöver samarbeta kring våra barn. Det skulle nog blivet jäkla liv om jag kontaktade familjerätten. 
    Om ni blir ovänner är helt upp till henne. Du kan ju inleda med att fråga om hon är villig att hitta en lösning på det här. Ta ett lugnare samtal.
  • Venenum
    Anonym (M) skrev 2024-11-21 18:57:51 följande:
    Du kan välja att se det från andra hållet. De allra flest som går isär önskar mer tid med sina barn än vv. Förstår om det kommer plötsligt, då en kanske gjort upp planer för annat. 

Jag rekommenderar er att gå till familjerätt och ta fram ett gemensamt avtal. Men försök att se det positivt, på det här sättet missar du inte ut på halva deras barndom.
    >> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv
  • Anonym (En chock)

Jag slutar aldrig förvånas  och chockas över Svenska föräldrar!
    Hur kan föräldraskap sjunka lägre och lägre till bottenskrap.
    Hur kan en pappa sitta på familjeliv och säga att han känner sig utnyttjad för att han får vara med sina egna barn? Du blir inte utnyttjad för att du tar hand om dina barn, tvärtom är det din skyldighet 24/7 oavsett om du är skild eller inte, varannan vecka eller inte för det är DINA barn.
    Just att du beskriver dig som utnyttjad är det som stör mig enormt för det handlar om dig och inte om barnens behov som att dom saknar sin mamma eller känner sig bortvalda av sin mamma eller blir oroliga för att dom inte har träffat sin mamma. Men NEJ det handlar om dig och att du inte får din lilla egen tid...
    SKÄRP DIG och se dig i spegeln litegrann.
    Sen att din exfru är av samma sort som också vill slippa sina barn så mycket hon kan, ja vad ska man säga man slutar inte förvånas och förundras. Varför skaffade ni barn från första början??

• Anonym (Göran)

Strunta i pengarna.  Tänk på barnen. Har du så du klarar dig så bry dig inte om att ta diskussioner.  

får du problem med ekonomin pga barnen lös det på något sätt.  

ditt ex kommer inte att bry sig ändå och blanda du in myndigheter får du räkna med ännu mer problem med ditt ex.  Kan bli ett liv likt en mardröm. 

• Anonym (Pappa)
    Anonym (M) skrev 2024-11-22 00:52:07 följande:
    Att vara ovänner är kanske inte bra men du kanske ska börja med att stå upp för dig själv. Får jag gissa så var det hon som dumpade dig?
Svar på tråden Exfru håller inte överenskommelse