Anonym (Divorced) skrev 2024-11-25 13:48:14 följande:
Man väljer vad man vill läsa in av TS frågeställning...
TS är ju inte trött på sina barn, utan på att hans ex inte tar sitt ansvar, och/eller håller sig till den överenskommelse de hade när de gick skilda vägar.
Ingen vill ju känna sig utnyttjad, vare sig i en relation, och än mindre i en relation som är avslutat (!).
Ska försöka att inte spela ut man vs kvinna kortet här, men nu är det väl mer vanligt att män (och jag är man!) flyr sitt ansvar, och kanske ber mer om "hjälp" av sitt ex på "sin vecka" pga jobb, resor etc bla bla, när man valt att köra "varannan-veckas-liv".
Tycker givetvis att TS skall ta upp detta med sitt ex, innan det gått för långt och denna irritation blir för påtaglig och kanske blir synlig för barnen...
Alternativet är ju som sagt att reda ut boendefrågan och reda ut detta med boendeförälder kontra umgängesförälder och därmed även underhåll...
Tack. Att jag ska behöva förklara en sån simpel sak..Men som vanligt ska man hålla med alla mammor och alla pappor är dåliga oavsett på familjeliv. Det är klart jag vill vara med mina barn men jag vill inte bli utnyttjad!
Jag har tagit upp det med henne så många gånger nu men situationen är oförändrad. Jag vet inte vad jag ska göra faktiskt