Anonym (Undrar) skrev 2024-11-21 09:10:45 följande:
Tack så mycket!!
Fast jag förstår mig inte på det där när släktingar blir besvikna. Vi gifter ju oss för vår egen skull och måste ju göra det som "känns mest oss". Alternativet är ju att vi inte gifter oss alls - ska de vara besvikna på även det beslutet? 🤔 Nej jag tycker det är högst märkligt när folk berättar att deras släkt blev besviken/sur. Knäpp släkt isåfall 😅
Självklart har ni rätt att göra precis som ni vill, och ingen kan kräva något, men de har också rätt till sina känslor, eller hur? Tror att en hel del skulle bli besvikna om de inte fick gå på sitt barns bröllop, det behöver man inte vara knäpp för. Men man väljer själv hur mycket hänsyn man vill ta till det. Väljer ni att göra bröllopet ensamma så får de köpa det. Vi gjorde ett mellanting och hade (borgerlig) vigsel med föräldrarna och lunch tillsammans med dem, sen stack vi iväg till en romantisk plats och bytade ringar för oss själva och firade resten av dagen och natten på ett fint hotell. Det lösningen passade oss, men det är bara en av många sätt.