• Anonym (Undrar)

Borgerlig vigsel utan barnen

Jag och min sambo ska gifta oss. Han kommer från Irland och vi är där ca 1-2 ggr per år och vi funderar på att gifta oss borgerligt i Dublin utan någon familj/vänner, inklusive våra barn på ca 2 och 4 år (vid tidpunkten för giftermålet) . Dublin är en speciell plats för oss där vi träffades och vi spenderade våra första år tillsammans där. Vi tänkte ordna barnvakt hos farmor/faster och smita iväg en helg till Dublin för att gifta oss. Känner att våra barn inte skulle få något ut av att hänga med på vigsel i en storstad där det mest är pubar och party och att de därför har det bättre med sin farmor, faster och kusiner.

Undrar dock hur andra resonerar kring det? Är det konstigt att inte ha med dom?

• Svar på tråden Borgerlig vigsel utan barnen
  • SommarOchSolVårochBlommor

Var i Skottland när mitt äldsta var 2 (eller 1,5?). Hade aldrig åkt utan mina barn. Men om ni vill det är det inte så illa. Viktigare hur ni är de andra dagarna när ni är hemma. De är dessutom så små att gör ni inte det till en grej minns de troligen inget om ngt år.

• Aliona

Nej det är inte konstigt att inte ha med dem. Som du säger är de så små att de inte får ut något av det och ni får en romantisk helg som vuxet par, vilket man desperat brukar behöva som småbarnsföräldrar. 

De vuxna släktingarna blir kanske besvikna dock? 

• Anonym (Donna)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-11-21 00:35:16 följande:

Var i Skottland när mitt äldsta var 2 (eller 1,5?). Hade aldrig åkt utan mina barn. Men om ni vill det är det inte så illa. Viktigare hur ni är de andra dagarna när ni är hemma. De är dessutom så små att gör ni inte det till en grej minns de troligen inget om ngt år.

"Inte så illa"?

Det är inte illa alls. Barnen är små och skulle ändå inte förstå vad de var med om. Utöver det så kan det väl vara skönt att bara vara vuxna tillsammans en dag?

Vill du släpa med ungar på allt du gör så varsågod, men sitt inte och var småförsmädlig mot dem som väljer annorlunda.

Själv har jag gjort mycket utan barn, för att vissa saker blir roligare då. För mig. Det är inte förbjudet att tänka på sig själv!
  • Dexter dot com

Helt naturligt att ni vill ha egentid utan barn. Har ni tillgång till bra barnvakt så åk och gift er och roa er grundligt!

Svar på tråden Borgerlig vigsel utan barnen