När blev det lättare med era barn
Alltid varit lätt (vi är två föräldrar som bor tillsammans). Var tid har sin charm. Sen tror jag många gör fel med sina barn eller är de som själva skapar problemen.
Alltid varit lätt (vi är två föräldrar som bor tillsammans). Var tid har sin charm. Sen tror jag många gör fel med sina barn eller är de som själva skapar problemen.
Min fru har alltid kunnat sova middag om hon velat (jag med men sover i princip aldrig utom natt även om det ändrats de senaste åren lite). Vi har alltid haft massa tid att träna, umgås (med barnen nästan alltid då det är väldigt kul) etc.
Frun handlar i princip allt och det har oftast gjort utan barnen då de hellre leker med varandra, mig eller kompisar.
Promenader är en av de saker vi gjort mest utan dem. Kanske i snitt en timme per dag de senaste åren (yngsta var då sju). Frun var dock ledig i sju år, jag i två (jobba 50% i fem) så vi har haft mycket ledig tid. Men det var något jag noga planerade för så det kom ingen stekt sparv flygande av sig självt.
När de var riktigt små sov de en massa. Så gosigt att ligga och kolla på plattan eller tvn och de sov på min bröstkorg.
Vill du bara ga en timme egentid så är väl när de börjar skolan som de är lite mer självständiga. Sen bara ökar det.