Inlägg från: Anonym (Tonår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tonår)

När blev det lättare med era barn

Åh, här sitter jag och nästan längtar tillbaka till trotsen. När man kunde lyfta iväg dem, avleda emellanåt och faktiskt få de där härliga tråkiga kramarna och få höra att man är bästa mamman i världen mellan gångerna. 

Har en obstinat 15 åring som lyssnar mer eller mindre noll just nu. Går inte att lyfta iväg eller avleda och kramar får man typ aldrig, samt en dm längre än mig. Lägg till en tolvåring på väg mot tretton. 

Även om de numera kan berätta, prata och förklara så hade jag nog gärna tagit en treårstrots istället tror jag. 

Svaret på din fråga... Det går aldrig över men de har sina faser. Typ vart tredje år. Kul att man tyckte 3 år mellan barnen var så bra... 😂 

Tur de är så söta när de sover! Man glömmer av det mesta och minns de härliga stunderna. Det blir bättre! Men kanske inte just nu. Eller imorgon. Kanske i december eller framåt våren. Det blir bättre! Till nästa fas kickar in. Njut av de mysiga stunderna, de lever man länge på för de finns där och glimmar till. 

Svar på tråden När blev det lättare med era barn