Inlägg från: Anonym (Tant (48)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tant (48))

Varför är man rädd för att åldras?

Om du med ful gubbe menar att utseendet förfaller, så kan man göra det bästa av situationen genom att leva sunt, ta hand om sig och klä sig i välsittande kläder. 

Om du menar att upplevas som en "ful gubbe" av andra, så handlar det om att inse att man inte längre har samma attraktionskraft hos yngre personer. Man bör också avstå från typiskt omoget beteende, som att hänga på krogen i tid och otid, supa sig drängfull och tafsa på folk.

Annars kan man göra vad man vill så länge man har hälsan. Nu vet jag inte vad "galna och roliga" saker är för dig, men så länge det känns kul är det väl bara att köra på?
    Sen ska det erkännas att med åldern så tenderar man att bli något mer bekväm och prioritera annorlunda. Så vad som är "galet och roligt" kan ändras. Jag skulle tex aldrig längre sova över på golvet hemma hos en kompis för att det blev sent. När jag var 20 var det kul. Nu skulle jag ringa en taxi. 

• Anonym (Tant (48))
    Anonym (Daisy) skrev 2024-11-20 20:19:02 följande:
    Jösses, så deprimerande att se en 48-åring som kallar sig för tant!
    Hoppas verkligen att du kommer ur den inställningen, du har ju långt kvar tills du blir tant.
    Jag känner mig inte som en tant och lever inte som en tant. Så jag var lite ironisk. Det hör till min generation. 

Jag har hyfsat små barn så jag har inte så mycket tid att åldersnoja. Men mina kollegor i 20-årsåldern tycker nog jag är mossig ibland när jag pratar om saker som hände innan de knappt var födda. 
Svar på tråden Varför är man rädd för att åldras?