O ja, så där höll mitt ex på och det är därför han är ett ex.
Jag har en son som bara var snäll, väluppfostrad och välkomnande mot mitt ex när det väl var dags för dem att ses.
Det kan man inte påstå att mitt ex var. Han hade synpunkter på allt i min uppfostran. Han diskuterade till och med mitt (bristfälliga) föräldraskap med sin syster, som inte hade några barn, och med sina vänner för att sedan framföra deras åsikter till mig.
I vårt fall var mitt barn tonåring då och exet hade ett barn i förskoleåldern men han visste ändå allt om hur man ska uppfostra tonåringar.
Jag försökte förklara skillnaden för honom men det var först när hans vän , som också hade tonåringar, konstaterade att min son verkade vara en helt normal tonåring som poletten verkade trilla ner.
Jag har varit ensamstående på heltid med min son från början och är stolt över den fina person han har blivit. Mina grannar kommer fram till mig spontant och säger hur trevlig och väluppfostrad sonen är.
Det värmer verkligen när man känner sig konstant otillräcklig som ensamstående.
Sonen har dessutom bra betyg, läser massor och har aldrig hållit på med dumheter.
Fast mitt ex såg tydligen bara fel. Han fattade inte hur otroligt sårande det var för mig eftersom jag har varit ensamt ansvarig för sonens uppfostran och det har varit tufft många gånger.
Jag har en väninna vars barn går i samma skola som exets barn och det har tydligen varit mycket problem med hans barn som har mobbat och varit elak mot andra barn. Undrar var hon får det ifrån?
I ditt fall tror jag att du måste berätta hur hans ?råd? får dig att känna. I bästa fall är det obetänksamhet från hans sida, i värsta fall har han fler dåliga sidor som mitt ex.
Om du berättar hur du känner och han fortsätter ändå så är det en rejäl varningsflagga.