• Anonym (D)

Vad tro

Vi har precis blivit ihop men jag gillar ändå inte att han har kvar Tinder profilen. Ja vi träffades där och jag vet inte om han är aktiv men den finns kvar. Jag avmatchar inte endast för att ha koll på honom. Men vad ska jag tro ? Vilka är röda flaggorna att se upp för om man träffar någon via dating app ?

• Svar på tråden Vad tro
  • Anonym (D)
    Aliona skrev 2024-12-03 11:01:40 följande:

Du frågade om röda flaggor. Att inte lita på en partner är en röd flagg. För det mesta handlar det om osäkerhet hos den som inte känner tillit, men det kan också vara något som den andra personen gör. 

Litar du inte på honom? Då är det inget att satsa på. 

Det är ju handlingen som gör att man inte litar.
  • Aliona
    Anonym (D) skrev 2024-12-03 11:03:41 följande:
    Det är ju handlingen som gör att man inte litar.
    Vilken handling? 
  • Anonym (D)
    Aliona skrev 2024-12-03 11:13:34 följande:
    Vilken handling? 
    Säga att han inte använder Tinder när bio och avstånd uppdaterats innan han avmatchat.
  • Aliona
    Anonym (D) skrev 2024-12-03 11:22:01 följande:
    Säga att han inte använder Tinder när bio och avstånd uppdaterats innan han avmatchat.

Du har redan bestämt dig för att du inte tror på honom, iom att du stannar kvar på Tinder för att ha koll på honom, som du själv säger. Redan där är det ohälsosamt. Sen jämför du hans svar med uppdateringar.  

Ni har precis blivit ihop. Ta ett öppet samtal med honom om vad han tycker, ifall ni ska sluta anvpnda Tinder nu. Eller avsluta din, och säg, utan att kräva något, att du gärna skulle vilja att han avslutade sin också. Sen släpper du det. Sluta för Guds skull att spionera på honom. Ni får prata om hur ni vill ha det, och ge varandra tilltro, annars får det vara. Det är inte sunt att gå runt och vara så misstänksam. Ett lyckligt förhållande kräver båda tillit och ärlig kommunikation. 

• Anonym (D)
    Aliona skrev 2024-12-03 14:06:15 följande:

Du har redan bestämt dig för att du inte tror på honom, iom att du stannar kvar på Tinder för att ha koll på honom, som du själv säger. Redan där är det ohälsosamt. Sen jämför du hans svar med uppdateringar.  

Ni har precis blivit ihop. Ta ett öppet samtal med honom om vad han tycker, ifall ni ska sluta anvpnda Tinder nu. Eller avsluta din, och säg, utan att kräva något, att du gärna skulle vilja att han avslutade sin också. Sen släpper du det. Sluta för Guds skull att spionera på honom. Ni får prata om hur ni vill ha det, och ge varandra tilltro, annars får det vara. Det är inte sunt att gå runt och vara så misstänksam. Ett lyckligt förhållande kräver båda tillit och ärlig kommunikation. 

Jo men varför ljög han att han inte använt
  • Anonym (?)
    Anonym (D) skrev 2024-12-03 15:13:15 följande:
    Varför är du ihop med någon som ljuger?
  • Aliona
    Åter igen - hur skulle jag eller någon annan på fl veta det? Fråga honom! Prata med honom! Eller dumpa honom om du inte klarar det. 
  • Anonym (E)
    Du använder ju också Tinder.....
  • Anonym (D)
    Anonym (E) skrev 2024-12-03 16:15:02 följande:
    Du använder ju också Tinder.....
    För att ha koll på honom. Poängen är att han ljög när jag tog upp det.
  • Anonym (?)
    Anonym (D) skrev 2024-12-03 16:25:07 följande:
    Varför är du ihop med en som ljuger och som du inte litar på? 
  • Anonym (E)
    Det vet ju inte han om han skulle kolla. Och om han har tillåtit gps-tracking för appen så uppdateras den automatiskt.

Den som har röd flagg här är du och ingen annan.
  • Anonym (D)
    Anonym (E) skrev 2024-12-03 16:47:35 följande:
    Det vet ju inte han om han skulle kolla. Och om han har tillåtit gps-tracking för appen så uppdateras den automatiskt.

Den som har röd flagg här är du och ingen annan.
    Även bion ändrades.
  • Anonym (E)
    Anonym (D) skrev 2024-12-03 16:51:06 följande:
    Även bion ändrades.
    Ok, ja det är iaf ett bevis. Så, han ljuger för dig och fortsätter vara aktiv på sidan. Du behöver inte tala om för honom att ta bort kontot, du behöver bara dumpa honom. Han satsar inte på er relation öht om han fortfarande vill se om gräset är grönare någon annanstans.
  • Anonym (Hh)

Men alltså avstånd och så uppdateras ju av sig själv utan att du använder appen om du inte ställer in att den bara får tillgång till det när du använder den. 
    När jag har dejtat någon så har jag inaktiverat/dolt mitt konto. Då syns jag inte i mängden men tidigare matcher ser mig och kontot blir inte raderat.

Knäppt att tycka han är opålitlig för att han har kvar appen när även du har det 🤯

• Anonym (D)
    Anonym (Hh) skrev 2024-12-03 17:25:31 följande:

Men alltså avstånd och så uppdateras ju av sig själv utan att du använder appen om du inte ställer in att den bara får tillgång till det när du använder den. 
    När jag har dejtat någon så har jag inaktiverat/dolt mitt konto. Då syns jag inte i mängden men tidigare matcher ser mig och kontot blir inte raderat.

Knäppt att tycka han är opålitlig för att han har kvar appen när även du har det 🤯

Så även infon i bion ändras av sig själv? Återigen hade jag det för att ha koll på honom.
  • Aliona

Poängen är att du tycker att du behöver ha koll på honom. 

Men ok, du har kommit på att han ljuger. Vad mer väntar du på? Varför vill du fortsätt träffa någon som ljuger för dig? 

Svar på tråden Vad tro