• Anonym (D)

Vad tro

Vi har precis blivit ihop men jag gillar ändå inte att han har kvar Tinder profilen. Ja vi träffades där och jag vet inte om han är aktiv men den finns kvar. Jag avmatchar inte endast för att ha koll på honom. Men vad ska jag tro ? Vilka är röda flaggorna att se upp för om man träffar någon via dating app ?

• Svar på tråden Vad tro
  • Anonym (E)

Du ska inte tro någonting just nu. Har du sagt att du förväntar dig att han tar bort sin profil? Att ni båda två gör det isf, så klart.

En röd flagga är till exempel när den andra sitter och får hjärnspöken trots att denne inte har pratat med en om förväntningar... Läste en hel tråd om just detta nyligen. Kvinnan där var skitsur för att den hon dejtade hade kvar sitt konto, men vägrade ändå berätta det, för hon skulle inte behöva det tyckte hon, han skulle liksom bara fatta det ändå, annars var han inte rätt kille för henne. Eller så kan man kommunicera sina behov och önskningar, som en vuxen person. Fast hon verkade inte så mogen ärligt talat.

Annars, rent generellt, allt som du skulle behöva tänka på om ni hade lärt känna varandra offline.

• Anonym (D)
    Anonym (s) skrev 2024-11-20 13:50:48 följande:

Du har kvar din...

Jag vet och jag nämnde det. Endast för att ha koll på honom.
  • Anonym (E)
    Anonym (D) skrev 2024-11-20 14:02:43 följande:
    Han kanske vill ha koll på dig. Eller så sitter han och swajpar tills han hittar någon bättre. Eller så är han glömsk, eller obetänksam. Eller så vill han inte göra sig av med kontot innan ni är riktigt seriösa. Eller så finns det en annan orsak.

Ska du prata med honom eller?
  • Anonym (D)
    Anonym (E) skrev 2024-11-20 14:05:41 följande:
    Han kanske vill ha koll på dig. Eller så sitter han och swajpar tills han hittar någon bättre. Eller så är han glömsk, eller obetänksam. Eller så vill han inte göra sig av med kontot innan ni är riktigt seriösa. Eller så finns det en annan orsak.

Ska du prata med honom eller?
    Fortsätter han swajpa så borde vi inte blivit ihop.
  • Anonym (E)
    Anonym (D) skrev 2024-11-20 14:12:29 följande:
    Fortsätter han swajpa så borde vi inte blivit ihop.
    Och det vet du ju inte om han gör! Samma som han inte vet om du sitter och swajpar med ditt konto!

Så, ska du dumpa honom pga dina egna fantasier eller ska du prata med honom om att ni lägger ner era konton?
  • Anonym (D)
    Anonym (E) skrev 2024-11-20 14:18:52 följande:
    Och det vet du ju inte om han gör! Samma som han inte vet om du sitter och swajpar med ditt konto!

Så, ska du dumpa honom pga dina egna fantasier eller ska du prata med honom om att ni lägger ner era konton?
    Vet inte hur jag ska framföra det och varför pratar han inte med mig om det ?
  • Anonym (s)
    Anonym (D) skrev 2024-11-20 14:02:43 följande:
    Rest my case...........
  • Anonym (E)
    Anonym (D) skrev 2024-11-20 14:20:38 följande:
    Vet inte hur jag ska framföra det och varför pratar han inte med mig om det ?
    Varför skulle han prata med dig om det? Du har ju inte gjort det hittills. Han tänker antagligen inte ens på att han har konto där. Om han använder det eller inte kan ju inte vi veta.

Du kan väl säga nåt som typ att nu när ni är i en relation så skulle du vilja att ni stänger ner era konton, fråga vad han tänker om den saken. Lägg aldrig fram som krav eller hot, bara som önskemål eller fråga. Beroende på hans svar vet du sedan om du vill fortsätta eller inte.
  • Anonym (D)
    Anonym (E) skrev 2024-11-20 14:24:21 följande:
    Varför skulle han prata med dig om det? Du har ju inte gjort det hittills. Han tänker antagligen inte ens på att han har konto där. Om han använder det eller inte kan ju inte vi veta.

Du kan väl säga nåt som typ att nu när ni är i en relation så skulle du vilja att ni stänger ner era konton, fråga vad han tänker om den saken. Lägg aldrig fram som krav eller hot, bara som önskemål eller fråga. Beroende på hans svar vet du sedan om du vill fortsätta eller inte.
    Får väl lägga fram det även om jag tycker han skulle gjort det.
Svar på tråden Vad tro