Anonym (Otäck) skrev 2024-11-20 12:12:44 följande:
Oj det var hårt. Har inte riktigt haft tankarna att göra slut. Men borde kanske ta mig en rejäl fundering över denna relation. Hon är ju snäll och vettig. Men struktur, disciplin och ordning saknar hon och sådant är ju jag bra på. Däremot är jag ganska tråkig och tar inte så mycket risker. Hon får saker att hända i mitt liv.
Hon är snäll och vettig inom andra områden möjligen, men hon känns girig och skuldbeläggande i det här sammanhanget. Du är en jättesnäll person och vem som helst hade varit tacksam för att bli räddad på det där sättet. Sedan lånar man normalt inte mer förrän man betalat tillbaka, och då inte för att shoppa loss eller annat onödigt utan möjligen till mat eller viktiga räkningar. Istället blir hon sur, skäller på dig och jämför dig med någon snåljåp till farbror hon har. Nej, jättefult!
Olikheterna mellan er ser jag inte som något större problem annars, men hon klarar inte av att sköta sin ekonomi och du ska inte behöva vara hennes ekonomiska buffert, och dessutom vill man verkligen inte låna ut pengar till någon som beter sig så fult, och man vill verkligen inte heller bli bemött på det där sättet av sin partner. Så ja, ta dig du en funderarare på saken. Det första du borde göra är att sätta stopp för alla vidare lån åtminstone. Du kan skylla på att du inte känner dig bekväm med att göra det längre med tanke på hur hon beter sig mot dig när du varit så snäll. Våga sätta gränser för hur hon är mot dig.