Inlägg från: Anonym (Förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad)

Har man en biologisk klocka?

Hej hej! Vet ej om tråden hamnade rätt men hur som helst. Är en tjej i 20 års åldern och har fram tills att jag var ca 17 år varit stensäker på att jag aldrig vill ha barn. Sedan började den känslan försvinna lite smått, kunde få lite lätt "baby fever" nån gång, men hade absolut ändå inga tankar på att skaffa barn i framtiden.
    Senaste tiden dock så har det skett en så stor förändring. Just nu vill jag så gärna bli gravid och jag är inne och läser konstant här på FM om alla era graviditeter osv. (Jag och min sambo försöker dock inte bli gravida, jag använder preventivmedel). 
    Jag känner att om det skulle hända trots preventivmedel så skulle jag förmodligen vilja behålla barnet, och jag har som sagt så starka känslor av en längtan att bli gravid. 

Är det här en biologisk klocka som har "satts igång"?? Förut var jag verkligen SÅ säker på att jag aldrig ville ha barn. Och nu är det nästan totala motsatsen. Vilket känns jättekonstigt och nästan smått förvirrande för min egen del haha

Svar på tråden Har man en biologisk klocka?