Anonym (B) skrev 2024-11-20 11:02:13 följande:
Om soc skulle få en sådan sammanfattning skulle de omgående sätta ett LVU på dina barn, om inte mamman finns i bilden förstås och kan ta hand om barnen på heltid. Säkert är iaf att soc nog aldrig mer skulle tillåta dig att ha dem i någon större utsträckning, det borde aldrig mer bli aktuellt med någon form av boende i alla fall. Var är mamman i det hela förresten? Hur reagerar hon på din störning?
Ja, intresset för det mänskliga psyket förstår jag helt och fullt, även aspekten att lära sig för att passa in i samhället. Det sociala samspelet är i stort sett verkligen ett spel för vissa personer. Man behöver vara på ett visst sätt för att accepteras. Med det i åtanke borde det ligga i ditt eget intresse att sluta skada andra, för övrigt. Om du inte känner något särskilt behov av att vara en del av samhället så kan det ju räcka med tanken att du helst vill slippa sitta inlåst någonstans, antingen i fängelse eller på någon institution. Egennyttan, så att säga.
Det kan bli så att de kallar dig till möte direkt, men jag vill minnas att man försöker nå personen via telefon först. Det kommer dock sannolikt inte att läggas ner efter bara ett samtal. Man kan nog lugnt räkna med "något stort" snarare. Jag tvivlar på att soc kommer att erbjuda dig hjälp, de har inte sådana resurser eller någon sådan funktion som du behöver, dvs psykiatrisk omvårdnad som ska skötas via landstinget (eller landstingsanslutna). Det är där du får den hjälp och vård som du behöver.
De som hela tiden försöker få dig att ta emot vård när det är uppenbart att du inte är mottaglig, som de kallar det i dessa kretsar. Du sökte vård en gång nu, vad var tanken då? Var det också bara för skojs skull eller hade du någon tanke om att verkligen söka hjälp? Varför ville de inte ta emot dig? Det kanske står någonstans, men jag har isf missat dessa detaljer.
Vet inte det... Soc-tanterna är rätt härdade. Mycket av det du nämner vet de redan. Polis och kvinnojour har redan orosanmält barnen sedan tidigare. Mamman och jag har delad vårdnad. Hon får kopia på anmälningarna. Hon är inte nöjd, men tror inte att jag skadar barnen.
Mitt konsekvenstänk är inte så välutvecklat. Jag förstår konsekvenser men agerar ofta på impuls. Är inte rädd för konsekvenser heller. Men vissa saker låter jag bli på grund att riskerna är för stora.
Att kalla mig till möte direkt är ju lite sent. Det har ju gått en vecka snart. Tidigare när jag blivit anmäld har det gått snabbare. De som anmälde träffade mig i ca 35minuter. Jag svarade inte på så mycket i formell mening. Även om det går att gissa en del till.
Tycker att de som faktiskt har en kontakt med mig som fick mig att söka vård är de som är duktiga. De påverkade mig i en riktning in mot vård. De som anmälde mig orkade ju inte ens samla materiel nog för en riktig anmälan. Om de inte slänger med spekulationer i anmälan. Läggs det ner så är jag ute ur systemet med min egen moral och etik som rättesnöre, och lärdomen att inte söka vård.