Anonym (Toker) skrev 2024-11-20 10:43:27 följande:
Det är väl den typen av sammanfattning jag hoppas att soc inte fått. Vet inte hur de värderar en sådan sammanfattning?
Jag har haft kontakt med vården eftersom det varit roligt och intressant. Jag har lagt mycket tid på att förstå hur människor fungerar för att själv fungera i samhället. Det har blivit ett intresse. Jag har lärt mig jättemycket sista året. Det var ju även de som övertalade mig att söka ytterligare vård då de ansåg att jag behövde det. Jag var motvillig men de lyckades spela på min nyfikenhet. Men det blev inget bra. Jag kommer inte att självmant söka någon mer vård nu.
Känner stor ilska mot de som anmälde mig. Men jag är inte orolig för själva anmälan. Jag vill däremot förstå vad som kommer att hända så att jag kan förbereda mig. Om det blir ett telefonsamtal med erbjudande om hjälp? Eller om det dragits igång något stort?
Om soc erbjuder hjälp så är det lite motsägelsefullt. Eftersom jag blev anmäld och avvisad när jag sökte hjälp. Soc kanske bara hör av sig och berättar att de fått anmälan och att de lägger ner den?
Vilka tycker du verkade vara bakom flötet? De som försöker behandla mig, eller de som inte ville ta emot mig och anmälde?
Om soc skulle få en sådan sammanfattning skulle de omgående sätta ett LVU på dina barn, om inte mamman finns i bilden förstås och kan ta hand om barnen på heltid. Säkert är iaf att soc nog aldrig mer skulle tillåta dig att ha dem i någon större utsträckning, det borde aldrig mer bli aktuellt med någon form av boende i alla fall. Var är mamman i det hela förresten? Hur reagerar hon på din störning?
Ja, intresset för det mänskliga psyket förstår jag helt och fullt, även aspekten att lära sig för att passa in i samhället. Det sociala samspelet är i stort sett verkligen ett spel för vissa personer. Man behöver vara på ett visst sätt för att accepteras. Med det i åtanke borde det ligga i ditt eget intresse att sluta skada andra, för övrigt. Om du inte känner något särskilt behov av att vara en del av samhället så kan det ju räcka med tanken att du helst vill slippa sitta inlåst någonstans, antingen i fängelse eller på någon institution. Egennyttan, så att säga.
Det kan bli så att de kallar dig till möte direkt, men jag vill minnas att man försöker nå personen via telefon först. Det kommer dock sannolikt inte att läggas ner efter bara ett samtal. Man kan nog lugnt räkna med "något stort" snarare. Jag tvivlar på att soc kommer att erbjuda dig hjälp, de har inte sådana resurser eller någon sådan funktion som du behöver, dvs psykiatrisk omvårdnad som ska skötas via landstinget (eller landstingsanslutna). Det är där du får den hjälp och vård som du behöver.
De som hela tiden försöker få dig att ta emot vård när det är uppenbart att du inte är mottaglig, som de kallar det i dessa kretsar. Du sökte vård en gång nu, vad var tanken då? Var det också bara för skojs skull eller hade du någon tanke om att verkligen söka hjälp? Varför ville de inte ta emot dig? Det kanske står någonstans, men jag har isf missat dessa detaljer.