• Anonym (nooooo)

ALLT ger mig ångest

Jag orkar inte med livet.
    Jag orkar ingenting. Allt är tråkigt och jobbigt. Jag är ständigt trött, sover dåligt, har ångest.
    Vill jobba men när jag jobbar sover jag ännu sämre än när jag inte gör det, vilket tröttar ut mig något enormt. Brukar inte kunna sova tillräckligt många timmar innan jag jobbar. (Jobbar vid behov just nu).

Känns som att ingenting är värt att kämpa för!
    Varför ska jag vara så här?
    Jag förstår att jag troligtvis mår dåligt för att jag är i den åldern då de flesta andra har barn och barnen motiverar dem att kämpa vidare. Men jag har inga barn och kommer aldrig få, så vad kämpar jag för?

Står inte ut med de återkommande panikkänslorna jag får angående SÅ mycket i mitt liv, varje dag. Hur slutar jag få orostankar och panikkänslor angående typ ALLT i livet?

• Svar på tråden ALLT ger mig ångest
  • Anonym (nooooo)

puff. 

• Anonym (Hej)

Har inget råd att ge tyvärr mer än att jag känner igen mig. Har dock både barn och utbildning men klarar inte av att jobba nu för det ger mig sån ångest. Precis som du, att jag sover dåligt och ännu sämre om jag ska jobba. Det är inte hållbart. Livet är en enda kamp. 

• Anonym (?)

Har du gått någon terapi och gjort sömnutredning? Finns många strategier mot ångest och övertänkande osv. Är själv bipolär och sjukpensionär och blivit hjälpt av acceptans mm

• Anonym (nooooo)

Jag har gått i terapi, men inte gjort någon sömnutredning.

Kan du ge ett exempel hur du jobbar med acceptans rent praktiskt? 

• Anonym (?)
    Anonym (nooooo) skrev 2024-11-19 15:41:33 följande:

Jag har gått i terapi, men inte gjort någon sömnutredning.

Kan du ge ett exempel hur du jobbar med acceptans rent praktiskt? 

Gick i terapi i typ 2år (dbt) för att lära mig bl a acceptans så det är svårt att förklara enkelt. Skulle säga att det är en känsla. Accepterar du att du inte kan jobba just nu så öppnar det för att göra det bästa av din situation, istället för att slå på dig själv.
  • Anonym (nooooo)

Det är väl just det som är grunden i ångest, att man vill ändra på sådant som är väldigt svårt, eller omöjligt att ändra på... Ska försöka lära mig att acceptera...

Svar på tråden ALLT ger mig ångest