Hur mycket bör man swisha för julklapp till pedagoger
Har du alltid såhär svårt att se längre än din egen näsa och förstå att andra har andra förutsättningar än du?
Jag tycker faktiskt man ska undvika just såna här insamlingar, vill man själv ge pedagogen något så visst gör det alternativt tillsammans med nån mer förälder.
Men att man ska ha med hela gruppen av föräldrar tycker jag låter dumt, vissa kan inte och vissa vill inte heller av olika anledningar. Alla kanske inte ens är nöjda med pedagogerna/pedagogen.
och vad ska det stå på kortet, alla föräldrar utom de som inte är med?
Har man dessutom flera barn på flera avdelningar med flera fröknar kan det ju lätt dra iväg med flera hundra, pedagogerna får ju faktiskt förhoppningsvis julklapp av arbetsgivaren. Ett tips annars om man vill ge gemensamt är en chokladask för de att ha i personalrummet.
Pedagogen har lön för sitt arbete. Mina skattepengar går till bl a lärarnas löner, ser ingen anledning att ge dem ännu mer än jag redan tvingas till.
Tycker inte sånt hör hemma i dagens samhälle. Arbetsgivaren ger ju en julgåva och föräldrar är knappast att betrakta som kund eller liknande.
Varför ska dom som vill ge inte få göra det ?
Bara för att vissa inte vill ge och ingen tvingar er men varför ska ni förbjuda alla andra att ge ?
Och?
Om jag som förälder vill ge en blomma eller present till en lärare under jul är inget som har med dig att göra ändå oavsett om det är en professionell relation!
Du Kan fokusera på ditt istället!