Hur mycket bör man swisha för julklapp till pedagoger
En tjuga skulle jag säga. Det borde bli ca 300 kr, fullt tillräckligt att hitta en bra julklapp för!
En tjuga skulle jag säga. Det borde bli ca 300 kr, fullt tillräckligt att hitta en bra julklapp för!
Varför gör man det inte bara enkelt för alla genom att sätta en summa som alla swishar? Fattar inte. Sms:a och fråga vad de flesta har swishat för summa och swisha den summan, eller så sWismar du 50-100 kr
Men om du inte har 50 kr ge inget då.
Ingen tvingar dig!
Men om du inte har 50 kr ge inget då.
Ingen tvingar dig!
Ja som välbetald förstår jag att detta är en icke-fråga.
Som nån som däremot levt på existensminimum i 12 år så duckar jag så fort insamling och AW kommer på tal. Ibland har insamlingen kommit direkt kring löning och då har jag bidragit men när det kommer sista veckan innan och jag har 0 på kontot så vill jag inte behöva säga till mina kollegor att "hej, det här vet ni inte om mig men jag är faktiskt fattig - på riktigt"
Ni som vurmar för dessa insamlingar och har råd med dem. Tänker ni nånsin på att ni kan ha kollegor eller föräldrar bland er som faktiskt lever på marginalerna? 50 kr är för mig bröd och mjölk eller en bussbiljett tur-retur till vårdcentralen. Varenda krona räknas tyvärr.
Så ja, jag duckar och gör mig osynlig vilket är sjukt sorgligt men nu råkar mitt liv se ut så här.
Ett alternativ är att de skriver "valfri summa mellan 0 och 50 kr". Då är det tydligt vad som är rimligt och att det är helt frivilligt.