Anonym (otyg) skrev 2024-11-20 18:29:18 följande:
Jag måste bara svara på det här för du kommer med osanningar, eller så begriper du inte vad jag skriver trots att jag är övertydlig i alla mina svar till dig.
Jag har aldrig påstått att jag eller någon annan ska bestämma. Jag skrev att man tillsammans kan vara med och besluta om en summa. Du behöver inte vara överens med mig men du behöver lära dig att andra inte alltid delar din åsikt och att kunna förhålla dig till det utan att bli upprörd och komma med påhopp. Det var på grund av dina påhopp och för att du inte kan föra en diskussion som jag inte ville fortsätta diskutera, ingenting annat.
Fast du skrev att om man inte är eniga dvs det finns flera förslag, så skulle det förslaget som flest röstat på vinna. Det betyder ju att vissa bestämmer vad andra ska ge.
Sedan har du inte kommenterat det jag skrivit om hur detta ska ske, att man kommer fram till en gemensam summa. Folk har ju, enligt dig, inte tid att själv reflektera en stund över vilken summa som är lämplig, eller ens prata med någon annan om det, så hur ska folk ha tid att ha ett möte om detta?
Alla dina inlägg handlar om att man ska bestämma en viss summa som alla ska hålla sig till, inte att var och en själv får bestämma.
Dessutom är du kategorisk och nedlåtande mot de som inte vill lägga det belopp andra bestämt:
Då får man avstå och planera sin ekonomi bättre