• Anonym (Anonymus)

Är det jag som är känslig eller var det fel?

Häromdagen när jag och min kille skulle vara intima ville han sätta ögonbindel på mig och ?ta hand om mig?. Sagt och gjort, inget särskilt med det. Men efter ett tag fick jag hans kuk inkörd i munnen från ingenstans. Jag har inget emot att suga. Men jag vill gärna vara med på det. I den här situationen var det helt oväntat och ärligt talat mot min vilja. Och min kille är väl medveten om att jag har varit utsatt för sexuella övergrepp sedan jag var litet barn och sedan genom hela livet. Är det jag som är känslig pga allt jag varit med om eller var det inte helt okej gjort att bara göra så mot någon som har ögonbindel och inte vet vad som händer?

• Svar på tråden Är det jag som är känslig eller var det fel?
  • Ascendere
    Anonym (Anonymus) skrev 2024-11-19 12:24:07 följande:

Tack för era svar. Jag vet att det bästa vore att prata ut om situationen. Men jag är rädd för att han ska bli upprörd och skuldbelägga mig. Har inte klarat av att träffa honom sedan detta och vet inte om jag kan göra det på ett tag framöver heller. 

Om du lägger fram det på ett respektfullt sätt och han ändå blir upprörd och skuldbelägger dig så är det inte en relation att satsa på, rent krasst. 

Det enda rimliga han kan säga är att be om ursäkt att det blev fel och anpassa lekarna i framtiden så att det känns bra för er båda. 
  • Maac

Tack för era svar. Jag vet att det bästa vore att prata ut om situationen. Men jag är rädd för att han ska bli upprörd och skuldbelägga mig. Har inte klarat av att träffa honom sedan detta och vet inte om jag kan göra det på ett tag framöver heller. 

Men om han blir upprörd och skuldbelägger dig när han så uppenbart gjort ett stort övertramp är han verkligen inte en människa du vill ha i ditt liv. 
  • Maac

Du kan väl skriva ett meddelande om du inte känner att det känns rätt att prata face to face. 

Typ att du behöver prata om en grej som verkligen gett dig magont. Att när ni hade sex senaste gången och du hade förbundna ögon, så var du inte alls beredd på oralsex. Och eftersom du har varit med om tidigare övergrepp är det väldigt jobbigt att hamna i en sån situation där han gör saker utan att först kolla att det är ok. Du vill säkerställa att han verkligen förstår hur viktigt det för dig. 

Sen väntar du och ser vad han svarar. 

Det är inte normalt att göra som han gjorde, och det är inte normalt om han blir upprörd. 

Om ni nyligen har börjat träffas kanske det är bäst om du bara avslutar?

• Anonym (Anonymus)

Tack snälla för ditt svar. Det gick rätt in i hjärtat. Tänkte att det var mig det var fel på som överreagerade och kände såhär. 

• Anonym (Anonymus)

Problemet är att han inte alls verkar kunna förstå att det kan ha känts jobbigt för mig. För efteråt skickade han ett meddelande och frågade om det var lika fantastiskt för mig som det var för honom?

• Maac
    Anonym (Anonymus) skrev 2024-11-19 12:43:51 följande:

Problemet är att han inte alls verkar kunna förstå att det kan ha känts jobbigt för mig. För efteråt skickade han ett meddelande och frågade om det var lika fantastiskt för mig som det var för honom?

Nä, vissa verkar inte tänka så långt. Det är ju lätt när man själv älskar något bygger upp nån sorts bild av att den andra också gör det. 

Svarade du på hans meddelande? Annars kan du ju hänvisa till det. Om du svarade att det var bra då, så kan du ju säga nu att det var inte bra för dig, oavsett vad du svarade. Du blev rädd och otrygg, men vågade inte svara det på en gång. 
  • Anonym (Nej)

Gör slut. Det är det bästa. Han respekterar inte dig, behandlar dig som en kn*lldocka och du är rädd för hans reaktioner, du klarar inte ens av att träffa honom. Det säger allt.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Anonymus) skrev 2024-11-19 12:43:51 följande:

Man kan svara: Nej det var verkligen inte fantastiskt på något sätt att bli tvångskn*llad i munnen, särskilt som du vet att jag har traumatiska upplevelser sedan tidigare! Du har svikit mitt förtroende och jag litar inte ett dugg på dig längre!
  • Anonym (Anonymus)

Dessutom känner jag mig så smutsig, typ som en prostituerad. För det här var tydligen något som han planerat länge och sen visste han att jag inte hade råd att åka dit så han betalade min resa och gav mig annat efteråt. Det har han aldrig gjort innan. Ska jag tolka det som att det var viktigare för honom att få bli avsugen än att respektera mina känslor och gränser..?

• Anonym (Nej)
    Anonym (Anonymus) skrev 2024-11-19 13:30:24 följande:

Dessutom känner jag mig så smutsig, typ som en prostituerad. För det här var tydligen något som han planerat länge och sen visste han att jag inte hade råd att åka dit så han betalade min resa och gav mig annat efteråt. Det har han aldrig gjort innan. Ska jag tolka det som att det var viktigare för honom att få bli avsugen än att respektera mina känslor och gränser..?

Ja. Det här var uttänkt. På med ögonbindel så passar han på att göra allt han vill, typ. Men DU ska inte behöva känna dig smutsig för att han utnyttjade dig sexuellt. Du är ett offer i detta och blev utsatt för saker som du inte hade gett samtycke till, och inte var beredd på.
Svar på tråden Är det jag som är känslig eller var det fel?