• Anonym (Anonymus)

Är det jag som är känslig eller var det fel?

Häromdagen när jag och min kille skulle vara intima ville han sätta ögonbindel på mig och ?ta hand om mig?. Sagt och gjort, inget särskilt med det. Men efter ett tag fick jag hans kuk inkörd i munnen från ingenstans. Jag har inget emot att suga. Men jag vill gärna vara med på det. I den här situationen var det helt oväntat och ärligt talat mot min vilja. Och min kille är väl medveten om att jag har varit utsatt för sexuella övergrepp sedan jag var litet barn och sedan genom hela livet. Är det jag som är känslig pga allt jag varit med om eller var det inte helt okej gjort att bara göra så mot någon som har ögonbindel och inte vet vad som händer?

• Svar på tråden Är det jag som är känslig eller var det fel?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Anonymus)

För att jag tänker att det kanske är jag som är överdrivet känslig bara, och i så fall kommer han säkert bli jättearg ifall jag tar upp det. Så ville bolla det lite med andra först.

• Anonym (A)
    Anonym (Anonymus) skrev 2024-11-19 10:37:48 följande:
    Är det jag som är känslig eller var det fel?

Häromdagen när jag och min kille skulle vara intima ville han sätta ögonbindel på mig och ?ta hand om mig?. Sagt och gjort, inget särskilt med det. Men efter ett tag fick jag hans kuk inkörd i munnen från ingenstans. Jag har inget emot att suga. Men jag vill gärna vara med på det. I den här situationen var det helt oväntat och ärligt talat mot min vilja. Och min kille är väl medveten om att jag har varit utsatt för sexuella övergrepp sedan jag var litet barn och sedan genom hela livet. Är det jag som är känslig pga allt jag varit med om eller var det inte helt okej gjort att bara göra så mot någon som har ögonbindel och inte vet vad som händer?

Om det är ok för dig att suga, så förstår jag att han gjorde så. Du gav samtycke till att inte se, och sedan gjorde han saker ni brukar göra.

Men om du i efterhand inte gillar det, så säg till att du inte gillar det. Så behöver ni inte göra det fler gånger. Eller så får du vara noga med att säga vad du inte vill att han gör.
  • Anonym (Emelie)

Det är inte överdrivet att inte vilja gå en kuk i munnen utan förvarning. Det finns säkert de som gillar det också, men det är helt normalt att vilja ha mer kontroll över situationen. 

• Anonym (Anonymus)

Vi har faktiskt aldrig haft oralsex innan då det dels är ett rätt nytt förhållande dels har jag lite svårt för det pga massa traumatiska händelser i mitt liv. Och det vet han om. Och jag önskar att han låtit första gången varit på mitt intiativ och med min vilja, inte såhär. För när det känns rätt har jag som sagt inget emot det. Men såhär när jag inte alls var beredd tog det mig tillbaka till massa obehagliga minnen. 

• Anonym (Emelie)
    Anonym (Anonymus) skrev 2024-11-19 11:16:36 följande:

Vi har faktiskt aldrig haft oralsex innan då det dels är ett rätt nytt förhållande dels har jag lite svårt för det pga massa traumatiska händelser i mitt liv. Och det vet han om. Och jag önskar att han låtit första gången varit på mitt intiativ och med min vilja, inte såhär. För när det känns rätt har jag som sagt inget emot det. Men såhär när jag inte alls var beredd tog det mig tillbaka till massa obehagliga minnen. 

Då var det verkligen ett övertramp från hans sida. Vad tänkte han egentligen?!
  • Anonym (A)
    Anonym (Anonymus) skrev 2024-11-19 11:16:36 följande:

OK, då ändrar jag mitt svar. Kan det vara så att han med flit ville att du inte skulle se för att han skulle kunna göra så här, annars hade du nekat?

Respektlöst.

(Trodde du var ok med det med honom.)
  • Anonym (Nej)

Nej, han borde ha förvarnat.

• Tukt

Man måste ju kommunicera även det sexuella. I synnerhet när någon eller båda bär på trauman.
    När ni startade så skulle han ta om hand om dig, men det tycks som det övergick i en maktlek, dominans.
    Så man måste prata om, vad det är för känsla vid lekarna som man vill uppleva, eller absolut inte uppleva.

• Anonym (Anonymus)

Tack för era svar. Jag vet att det bästa vore att prata ut om situationen. Men jag är rädd för att han ska bli upprörd och skuldbelägga mig. Har inte klarat av att träffa honom sedan detta och vet inte om jag kan göra det på ett tag framöver heller. 

Svar på tråden Är det jag som är känslig eller var det fel?